omidcode
برنامه نويسي نوجوانان و بزرگسالان

براي انجام ويرايش از نرم افزار Audacity استفاده مي شود. آموزش نرم افزار اسكرچ جونيور  جلوه هاي صوتي ايجاد شده توسط دانش آموزان و موسيقي بدون حق امتياز را مي توان اضافه كرد.

 

اسكارچ جونيور

مي توانيد اين داستان را با Scratch Junior بسازيد. سطح: از CE1. تجهيزات: تبلت، آفلاين. نمونه توليد

 

احترام به حقوق و قانون

انتشار خارج از كلاس

آثار دانشجويي داراي حق چاپ است. درخواست مجوز آموزش نرم افزار اسكرچ جونيور  والدين براي حقوق ضبط صدا و تصوير ضروري است.

با استفاده از يك حساب Scratch آنلاين.

پلتفرم Scratch در ايالات متحده ميزباني مي شود. استفاده از آن GDPR نيست. من از اين برنامه تحت شرايط استفاده مي‌كنم: بدون اطلاعات شخصي (نام خانوادگي، نام)، ضبط صوتي يا عكس‌هايي كه دانش‌آموزان در آن شناسايي شده‌اند.

 

براي شروع به كمك نياز داريد؟

من با ERUN خود تماس مي‌گيرم.

 

كليد OTP

آموزش

كليد OTP

27 ژوئن 2022 ERUN LONS SOUTH

بازگشت به ابزار كارگردان

اين مقاله به شما كمك مي كند تا نحوه سفارش، ف آموزش نرم افزار اسكرچ جونيور عال سازي و تمديد كليد OTP خود را درك كنيد.

 

يك كليد OTP سفارش دهيد

يك كليد OTP (يك بار رمز عبور) شخصي است. اين ابزار احراز هويت به مدير يا تالار شهر اجازه دسترسي به برنامه Onde را مي دهد. دسترسي از طريق يك كد پين و 6 رقمي است كه در فواصل زماني معين تغيير مي كند.

 

براي سفارش كليد

اگر شهرداري هستيد با دبيرخانه منطقه تماس بگيريد.

03-84-87-27-00

ce.lons-sud.dsden39@ac-besancon.fr

اگر كارگردان هستيد:

– ممكن است كليدي توسط آقاي مارشال در طول آموزش نرم افزار اسكرچ جونيور  دوره آموزشي مديريت به شما داده شده باشد.

- آيا قبلاً كليد داشتيد؟ قابل استفاده باقي مي ماند.

- اگر كليد نداريد، با ERUN در منطقه تماس بگيريد.

cyril.maisonneuve@ac-besancon.fr

 

فعال سازي كليد OTP

دريافت و فعال كردن كليد شما

. هنگام تحويل كليد، كاربر يك برگه تحويل را پر مي كند.

. فعال سازي كليد پس از دريافت امكان پذير است. اين كار به آموزش نرم افزار اسكرچ جونيور  صورت آنلاين از طريق PIA و يك درخواست در Cépages انجام مي شود. ممكن است چند ساعت تاخير براي تاييد وجود داشته باشد.

. هنگامي كه براي اولين بار استفاده مي شود، مالك يك كد پين را انتخاب مي كند (به «بهترين شيوه ها» مراجعه كنيد).

 

فعال سازي حقوق دسترسي

حقوق دسترسي توسط منطقه IEN داده شده است. براي مديري كه در شروع سال تحصيلي منصوب مي شود، حقوق او از اول سپتامبر آغاز مي شود. مديري كه از سمت خود خارج مي شود تا 31 اوت حقوق خود را حفظ مي كند.

 

در مورد مديريت موقت، IEN ممكن است حقوق را ب آموزش نرم افزار اسكرچ جونيور ه يك دستيار يا دارنده جايگزيني كه جايگزيني را در مدرسه انجام مي دهد، اعطا كند.

 

تجديد، تغيير، استرداد

تاريخ اعتبار

پشت يك كليد تاريخ انقضا نوشته شده است. قبل از تاريخ انقضا با شما تماس گرفته خواهد شد.

 

مورد نه مورد

 

من كارگردان مي شوم، كليد ندارم. من با حوزه انتخابيه ERUN تماس مي‌گيرم.

من كارگردان هستم، تغيير سمت مي دهم، دستيار مي شوم. من بعد از 01/09 كليدم را پس مي دهم.

من كارگردان هستم، تغيير پست مي دهم، مدير مي مانم.  آموزش نرم افزار اسكرچ جونيور من كليدم را نگه مي دارم، حقوق جديد من در تاريخ 01/09 فعال مي شود.

من مي روم بازنشسته شوم. من بعد از 01/09 كليدم را پس مي دهم.

من در حال ارائه مديريت موقت هستم. من با حوزه انتخابيه ERUN تماس مي‌گيرم.

منابع اضافي

فيش حواله

چگونه كليد OTP خود را فعال كنيم؟

استفاده از كليد OTP: بهترين شيوه ها

برنامه Onde و ارائه خدمات آن براي تالارها

براي دسترسي به منابع روي لينك ها كليك كنيد.

تريلر كتاب

آموزش

كتاب-تريلر

9 ژوئن 2022 ERUN LONS SOUTH

بازگشت به صفحه كليد در دست

اين مقاله به شما كمك مي كند تا با دانش آموزان خود يك كتاب تريلر ايجاد كنيد.

 

تريلر كتاب چيست؟

كتاب تريلر ويديوي كوتاهي است كه براي ارائه يك  آموزش نرم افزار اسكرچ جونيور كتاب ايجاد شده است. دانش آموزان يك كتاب مطالعه مي كنند. آنها براي تبليغ آن يك تريلر توليد مي كنند. مشكل اين است كه شما را وادار به خواندن بدون گفتن همه چيز كنيد! اين ويدئو را مي توان در داخل مدرسه، به آموزش نرم افزار اسكرچ جونيور  عنوان بخشي از تبادل بين مؤسسات يا در كانال آموزشي Tubes پخش كرد.

 

يك كتاب تريلر ساخته شده است با

. تصاوير بدون حق امتياز،

. متن نوشته و خوانده شده توسط دانش آموزان،

. يك موسيقي متن: موسيقي پس زمينه، صداها، جلوه هاي صوتي

. نرم افزار ويرايش

 

در تقاطع خواندن، توليد نوشتاري، هنرهاي تجسمي  Scratch junior software training  و فناوري ديجيتال، تريلر كتاب پشتيباني غني اي را ارائه مي دهد كه امكان توسعه مهارت هاي متعدد را فراهم مي كند.

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: برنامه نويسي كودكان،
موضوع:
[ ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ ] [ ۰۸:۴۰:۵۸ ] [ اميد ] [ نظرات (0) ]

 

ScratchJr

 

ScratchJr يك زبان برنامه نويسي بصري است كه براي اسكرچ جونيور چيست  معرفي مهارت هاي برنامه نويسي به كودكان 5 تا 7 ساله طراحي شده است. اين برنامه يك زبان برنامه نويسي مقدماتي در نظر گرفته مي شود.[1] اين به عنوان يك برنامه رايگان براي iOS، Android و Chromebook در دسترس است.

 

ScratchJr مشتق شده از زبان Scratch است كه توسط بيش از 10 ميليون نفر در سراسر جهان استفاده شده است. با اين حال، برنامه‌نويسي در اسكرچ به مهارت‌هاي خواندن اوليه نياز دارد، اسكرچ جونيور چيست  بنابراين سازندگان نياز به زبان ديگري را ديدند كه راهي ساده‌تر براي يادگيري برنامه‌نويسي در سنين پايين‌تر و بدون نياز به خواندن يا رياضيات باشد.

 

تاريخ

ScratchJr توسط يك تيم مشترك از جمله Marina Umaschi Bers در دانشگاه Tufts، Mitchel Resnick در آزمايشگاه رسانه MIT، و Paula Bonta و Brian Silverman در Playful Invention Company توسعه داده شد.[2][3] به اين پروژه كمك مالي 1.3 ميليون دلاري از بنياد ملي علوم داده شد و بودجه اضافي  اسكرچ جونيور چيست در پلتفرم Kickstarter جمع آوري شد.[1] نسخه اوليه در جولاي 2014 براي iPad راه اندازي شد. يك نسخه اندرويد در مارس 2015 منتشر شد و يك برنامه Chromebook در مارس 2016 منتشر شد.[4] همچنين نسخه اي به نام PBS Kids ScratchJr وجود دارد كه با مشاركت PBS Kids در سال 2015 منتشر شد.[5][6] اين نسخه داراي جن‌ها و پس‌زمينه‌هايي است كه از مجموعه‌هاي انيميشن محبوب كودكان مانند گربه طبيعت و كراتس وحشي گرفته شده است.

 

رابط كاربري

 

رابط ويرايشگر

كودكان كدي را در اشيايي به نام sprites ايجاد مي كنند - اسكرچ جونيور چيست  كه مي تواند كاراكتر يا اشياء ديگر باشد. ScratchJr با كتابخانه اي از sprites همراه است و sprites را مي توان با استفاده از "Paint Editor" ويرايش كرد يا موارد جديد ايجاد كرد.

 

كد با كشيدن بلوك ها به يك منطقه همينجا  كدگذاري و جمع كردن  اسكرچ جونيور چيست آنها به يكديگر ايجاد مي شود. همه بلوك ها كاملاً مبتني بر نماد هستند (بدون متني غير از مقادير) كه به اين ترتيب كودكان مي توانند قبل از خواندن از اين زبان استفاده كنند. بلوك‌ها مانند كلمات از چپ به راست به هم متصل مي‌شوند و با اتصالات بالا به پايين كه زبان اصلي اسكرچ استفاده مي‌كند در تضاد است. ناحيه كدگذاري اصلي در پايين صفحه نمايش داده مي شود كه مرحله در مركز، صحنه در سمت راست و اسپرايت ها در سمت چپ قرار دارد. جن براي هر صحنه منحصر به فرد است.

 

رابط كاربري بسيار ساده تر از Scratch است. هم تعداد دسته‌هاي اسكرچ جونيور چيست  بلوك‌هاي برنامه‌نويسي و هم تعداد بلوك‌هاي درون هر دسته كاهش يافته است، به‌طوري‌كه فقط اكثر پايه‌هاي آن حفظ شدند.[7]

 

يادداشت هاي دسته

  رويدادها اسكريپت ها را شروع مي كند و اسكرچ جونيور چيست  به اسكريپت هاي ديگر پيام مي فرستد

  حركت جن ها را حركت مي دهد و زاويه ها را تغيير مي دهد

  Looks ديد، لباس‌ها و خروجي گفتار  What is Scratch Junior? حبابي را كنترل مي‌كند


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ ] [ ۰۷:۳۷:۴۱ ] [ اميد ] [ نظرات (0) ]

Scratch

پاسخ تمرينات اسكرچ سيكل 4 در كلاس سوم. نحوه ايجا آموزش اسكرچ د يك برنامه و پياده سازي الگوريتم پاسخگويي به يك مسئله را بدانيد.

 

 

اگر a = 1 باشد، اسپرايت تعدادي پله بين 1 تا 20 پيكسل به جلو  آموزش اسكرچ حركت مي كند و اگر a=2 باشد، اسپرايت تعدادي پله بين 1 تا 20 پيكسل به عقب برمي گردد.

 

تمرين 3

 

اين برنامه چه كاري انجام مي دهد؟

 

 

 

اين برنامه به عدد result1 اضافه مي كند: 2،3،4 و غيره... آموزش اسكرچ  سپس به عدد result2، آن را در 2،3،4 و غيره ضرب مي كند.

 

تمرين 4

 

اين برنامه را اجرا كرديم  آموزش اسكرچ و عدد 45 را وارد كرديم.

 

محتواي ليست من در پايان اجرا چيست؟

 

 

 

محتواي ليست من فهرست مقسوم‌كننده‌هاي عدد 45 خواهد بود.

 

تمرين 5

 

چگونه اين برنامه را تكميل كنيم تا بتوانيد شماره وارد شده  آموزش اسكرچ  را فقط به ليست اضافه كنيد

 

در صورتي كه شماره هنوز وجود ندارد؟

 

 

 

شما بايد يك شرط "در غير اين صورت" و آجر "افزودن به ليست" را با مقدار "پاسخ" اضافه كنيد.

 

تمرين 6

چه كدي بايد به دو جن اضافه شود تا  آموزش اسكرچ جن Bear1 به گربه سلام كند

يك بار دومي نزديك او؟

 

 

لازم است يك شرط مانند:

 

اگر موقعيت x گربه و جن خرس 1 كمتر برنامه نويسي كودكان  از آموزش اسكرچ 10 باشد، هر دو الف سلام مي كنند.

 

تمرين 7

 

روي گربه كليك مي كنيم.

 

گربه دقيقا چند ثانيه سلام مي كند؟

 

 

 

1+2+1=4 ثانيه

 

گربه بعد از 4 ثانيه سلام مي كند.

 

تمرين 8

 

اين صحنه نشان دهنده يك توپ لپركان است.

 

آيا امكان برنده شدن در اين بازي وجود دارد؟چرا؟

 

 

 

برنده شدن در اين بازي غيرممكن است زيرا هر بار كه ماوس در آموزش اسكرچ  فاصله كمتر از 50 پيكسل به اسپرايت نزديك مي شود، اسپرايت به يك آبسيسا بين 200 تا 200 پيكسل مي رود.

 

تمرين 9

 

اين برنامه چه كاري انجام مي دهد؟

 

ما وارد 12 سپس 15 شديم. گربه NAN را اعلام مي كند! براي چي ؟

 

چگونه مي توانيم برنامه را بهبود ببخشيم؟

 

 

 

اين برنامه sqrt{12^2-15^2}=sqrt{144-225}=sqrt{-81} را محاسبه مي‌كند كه وجود ندارد!

 

تمرين 10

 

اگر فقط يك بار روي توپ كليك كنيم  آموزش اسكرچ چه اتفاقي مي افتد؟

 

اگر سريع چند بار روي توپ  Scratch training كليك كنيد چه اتفاقي مي افتد؟

 

 

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: برنامه نويسي كودكانن،
موضوع:
[ ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ ] [ ۱۰:۵۰:۳۰ ] [ اميد ] [ نظرات (0) ]

 به عنوان يك محيط تكنولوژيكي از ثبات  دانلود اسكرچ براي اندرويد و كامپيوتر و گوشي و آموزش نصب اسكرچ 3خاصي برخوردار است و احتمالاً در دسترس خواهد بود

و براي مدت طولاني قابل استفاده است. كار با باطني ("جديد"

 

25 معلمي به من مي گويد كه درك مفهوم متغير براي بسياري از دانش آموزان دشوار است. اين به طور معمول است

نوعي مفهوم كه براي برخي از دانش آموزان فوري و براي  دانلود اسكرچ براي اندرويد و كامپيوتر و گوشي و آموزش نصب اسكرچ 3برخي ديگر كاملاً مسدود كننده است.

26 معيارهاي پيشروي براي چرخه 4 به طور توخالي نشان مي دهد كه عناصري كه نبايد در چرخه 3 از آنها فراتر رفت (مثلاً براي پنجمين،

پردازش، توسعه و اجراي برنامه هاي ساده با تعداد محدودي از متغيرهاي ورودي و خروجي،

توسعه برنامه ها با حلقه هاي تكرار شونده").

27 اين امكان را مي دهد، اگر يكي از روش هاي عملياتي كلاس/مدرسه باشد، دانلود اسكرچ براي اندرويد و كامپيوتر و گوشي و آموزش نصب اسكرچ 3 روي پروژه ها كار كنيد يا اطلاعات را مبادله كنيد.

توليدات با ساير كلاس ها / مدارس، در فرانسه يا خارج از كشور (كار بر روي زبان هاي خارجي در طول مسير). اين است

به خصوص آسان با Scratch كه به شما امكان مي دهد مناطق رها/استفاده مجدد برنامه را ايجاد و به اشتراك بگذاريد.

11

و كاملاً درخشان، كه به تازگي توسط 2 علاقه‌مند اختراع شده است")، اين دانلود اسكرچ براي اندرويد و كامپيوتر و گوشي و آموزش نصب اسكرچ 3  ريسك را مي‌پذيرد كه در برخي

اما ديگر جواب نمي‌دهد (علاقه‌ها اشكالي ندارد؛ پشت اسكرچ، نهادهاي محكمي وجود دارد).

 افرادي كه آن را توسعه داده اند (MIT Media Lab) افراد قوي هستند كه در مورد آن بسيار فكر كرده اند

و خيلي كار كرد خراش، مانند هر زبان/محيط، نتيجه سازش هايي از جمله

توجيهات اغلب از كاربران فرار مي كنند، اما به خوبي پايه گذاري شده اند (به بخش 4.2 رجوع كنيد).

 از Scratch به صورت آنلاين استفاده كنيد يا آن را روي رايانه هاي دانلود اسكرچ براي اندرويد و كامپيوتر و گوشي و آموزش نصب اسكرچ 3 مدرسه نصب كنيد (اگر از نسخه آنلاين استفاده نمي كنيد

خط) بي اهميت است. از نقطه نظر فني، استفاده از ابزار Scratch احتمالا ساده تر از آن است

براي استفاده از ابزار TBI (مشكل آموزشي استفاده از اين ابزارها البته سوال ديگري است).

همانطور كه گفته شد، اگر دلايل خوبي براي آن داشته باشيد، هيچ چيز شما را از استفاده از زبان ديگري باز نمي دارد.

3.4. سنتز

در مورد دانش انضباطي لازم براي آموزش علوم كامپيوتر، اينطور نيست

پيچيده تر از دروس ديگر (رياضي، فرانسه، تاريخ و غيره) در همان سطح تحصيلي نيست.

وضعيت براي بسياري از معلماني كه با آنها برخورد نكرده اند به سادگي متفاوت است

در سفر مدرسه و دانش آموزي خود، آنها را به عنوان بخشي  دانلود اسكرچ براي اندرويد و كامپيوتر و گوشي و آموزش نصب اسكرچ 3از آموزش خود كشف و جذب كنند

از معلم اما هي، ما در اينجا در مورد آموزش مفاهيم و روش هاي انجام كارها در سطح ابتدايي صحبت مي كنيم. بخش

1

28

.

در مورد جنبه هاي آموزشي، كاري كه شامل كمك به معلمان است (مطالعات آموزشي،

جلسات اجماع، بازخورد، و غيره) در حال حاضر (بسيار) پيشرفت كمي دارد، حداقل در فرانسه، و يك

بنابراين بخش بزرگي بر عهده معلم است. با توجه به اثر مد فعلي، مي توانيم فكر كنيم كه وجود خواهد داشت

خيلي سريع تعداد زيادي از راهنماها. با اين حال، در حال حاضر منابع "كليد در دست" وجود دارد، رجوع كنيد به. بخش 7.

علوم كامپيوتر هم يك شي آموزشي (درك مفهوم حلقه) و هم وسيله اي براي ساختن است

چيزهايي در رياضيات، فرانسه، هنر و غيره اين زمينه گسترده اي  دانلود اسكرچ براي اندرويد و كامپيوتر و گوشي و آموزش نصب اسكرچ 3را براي كشف نوآوري هاي آموزشي باز مي كند

ايجاد پيوند بين يادگيري هاي مختلف (تمرين ها يا پروژه هاي چند هدفه و چند رشته اي)

29

. به اين

سطح، زمينه اوليه، جايي كه همان معلم تدريس همه كاره را سازماندهي و اجرا مي كند، به نظر مي رسد

به خصوص فرخنده

به نظر من، (1) بر مفهوم سازي ضعيف احتمالي فناوري اطلاعات كه به عنوان توسعه يافته غلبه مي كند

به عنوان كاربر و (2) استدلال از نظر اهداف آموزشي دو مشكل اصلي هستند. نكته دوم

همچنين دشواري اضافي يافتن مكان IT را به عنوان چنين و/يا در ارتباط با آن افزايش مي دهد

موضوعات ديگر، در تمام دوره ها.

بخش زير سعي دارد در مورد اين نكات مختلف كمك كند.

  1. چه اهداف آموزشي را مي توانيم در نظر بگيريم؟

امكان ساخت توالي هاي آموزشي با هدف پرداختن به فناوري اطلاعات وجود دارد

روش هاي آموزشي بسيار متفاوت در اين بخش، با تهيه فهرستي از اهداف ممكن (

تمايز اهداف ممكن كه فكر مي كنم به مفهوم سازي دامنه كمك مي كند). دانلود اسكرچ براي اندرويد و كامپيوتر و گوشي و آموزش نصب اسكرچ 3 سپس سعي مي كنم عقب نشيني كنم

و تفاوت در رويكردهاي آموزش تفكر محاسباتي را برجسته كند.

4.1. اهداف ممكن متفاوت

جدول زير برخي از احتمالات براي اهداف آموزشي را فهرست مي كند كه مي توان از آنها به عنوان پشتيباني استفاده كرد

انعكاس: اين اهداف نه انحصاري هستند و نه جدا از هم. اهداف معين (همچنين) ابزاري براي دستيابي هستند

اهداف ديگر؛ مي توان نكات خاصي را به گونه اي متفاوت ارائه كرد. Download Scratch for Android, computer and phone and install Scratch 3  لطفا توجه داشته باشيد: اين ليست از اهداف نيست

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: برنامه نويسي كودكان،
موضوع:
[ ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ ] [ ۱۰:۱۶:۴۴ ] [ اميد ] [ نظرات (0) ]

نرم افزار اسكرچ يك نرم افزار آموزشي  دانلود اسكرچ براي اندرويد و كامپيوتر و گوشي و آموزش نصب اسكرچ 3 است كه براي جوانان 7 تا 97 ساله كه مي خواهند برنامه نويسي را كشف كنند در نظر گرفته شده است. الگوريتم در برنامه درسي رياضي دوره راهنمايي است. Scratch مطمئنا بهترين ابزار براي يادگيري اصول برنامه نويسي در حين بازي است. 1) Install Scratch: اين نرم افزار رايگان است كه به صورت رايگان قابل دانلود است. اين توسط MIT (موسسه فناوري ماساچوست) توسعه يافته است. بنابراين مي توانيد آن را دانلود كنيد تا آن را  دانلود اسكرچ براي اندرويد و كامپيوتر و گوشي و آموزش نصب اسكرچ 3 در خانه بر روي رايانه خود نصب كنيد. 2) استفاده از Scratch آنلاين همچنين مي توانيد از آن به صورت آنلاين مستقيماً در وب سايت MIT استفاده كنيد: استفاده آنلاين. از آنجايي كه Scratch هنوز روي كامپيوترهاي كالج نصب نشده است، بهتر است در حال حاضر از اين راه حل استفاده كنيد. اگر از Scratch به صورت آنلاين استفاده مي كنيد، دانلود اسكرچ براي اندرويد و كامپيوتر و گوشي و آموزش نصب اسكرچ 3  امكان ايجاد حساب كاربري وجود دارد. بنابراين مي‌توانيد آثار خود را ذخيره كنيد تا در خانه يا مدرسه بدون نياز به كليد USB براي انتقال آن‌ها كار كنيد. همچنين راه خوبي براي به اشتراك گذاشتن آنها است. 3) راهنما براي استفاده از Scratch a document beginner_avec_scratch (PDF 6.4 MB) دستورالعمل استفاده از Scratch را پيوست خواهيد ديد. خيلي خوب انجام شده است و به شما توصيه مي كنم با دنبال كردن اين آموزش اول شروع كنيد. با جستجو در اينترنت، آموزش هاي ويدئويي را پيدا خواهيد كرد كه به شما ايده ها و نكاتي را مي دهد. همچنين در سايت زير به زبان فرانسه كمك خواهيد كرد: http://scratchfr.free.fr/ برنامه نويسي شاد و بازي شاد.

مرحله 1: ارائه SCRACTH و مهارت هاي لازم براي تسلط

1- در اينجا يك سند براي خواندن  دانلود اسكرچ براي اندرويد و كامپيوتر و گوشي و آموزش نصب اسكرچ 3 و سپس يك ويديو براي تماشا وجود دارد كه به شما امكان مي دهد با جهان SCRACTH آشنا شويد.

شروع كار با نرم افزار

  2- مهارت هايي را كه براي به دست آوردن سطح تسلط در پايان پروژه SQYROB نياز به تسلط دارند، در اختيار بگيريد.

مهارت ها

3- فايل را در رايانه خود آپلود (يا دانلود كنيد). به ياد  دانلود اسكرچ براي اندرويد و كامپيوتر و گوشي و آموزش نصب اسكرچ 3 مي آوريد كه خودتان آن را در طول جلسات مختلف تكميل كنيد.

مرحله 2: شروع كار با SCRATCH

مرحله 2 شروع تمرين SCRATCH با پيروي از دستورالعمل هاي سند زير است:

دانلود

مرحله 3: اولين انيميشن هاي دلخواه خود را بسازيد

از طريق اين مرحله 3، مي توانيد شروع به ساخت انيميشن هاي كوچك كنيد. براي انجام اين كار، پس از باز شدن نرم افزار Sratch، در منوي افقي، روي تب Advice كليك كنيد.

 

پنجره اي در سمت راست صفحه ظاهر مي شود كه به شما امكان مي دهد انيميشن را براي اجرا انتخاب كنيد. 1-يك يا چند انيميشن متوالي را براي اجرا انتخاب كنيد. با كليك بر روي دكمه آبي كه هر بار ظاهر مي شود، مي توانيد قدم به قدم پيش برويد. 2-بعد از تكميل هر انيميشن، جزوه مهارت ها را پر كنيد. شما تمام مهارت هايي كه در طول ساخت اين انيميشن ها توسعه يافته و روي آنها كار شده است را نشان خواهيد داد. جزوه مهارت ها را براي  دانلود اسكرچ براي اندرويد و كامپيوتر و گوشي و آموزش نصب اسكرچ 3 دانلود در مرحله 1 خواهيد يافت. 3-آن را در فايل سرور قرار دهيد تا معلم به آن دسترسي داشته باشد.

مرحله 4: از پيچ و خم خارج شويد

دستورالعمل ها: برنامه اي ايجاد كنيد دانلود اسكرچ براي اندرويد و كامپيوتر و گوشي و آموزش نصب اسكرچ 3  كه به ربات اجازه مي دهد وارد و سپس خارج شود. شما بايد يك سطح را تكميل كنيد تا بتوانيد به مرحله بعدي برويد. اطلاعات 1: اندازه يك كاشي در طول مسابقه، هر كاشي داراي ابعاد 15 سانتي متر خواهد بود. اطلاعات 2: دخمه پرپيچ و خم در Download Scratch for Android, computer and phone and install Scratch 3  اينجا مسيري براي درج به عنوان پس زمينه در Scratch است.

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: برنامه نويسي كودكان،
موضوع:
[ ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ ] [ ۰۹:۱۷:۱۵ ] [ اميد ] [ نظرات (0) ]

Scratch يك نرم افزار آنلاين كوچك است  اسكرچ جونيور كه به شما امكان مي دهد بازي هاي خود را بسازيد.

آزمون ها، داستان هاي كوتاه و... و سپس آنها را در سراسر جهان به اشتراك بگذاريد.

احتمالاً قبلاً بازي‌هاي ويديويي زيادي ر اسكرچ جونيور ا روي يك كنسول بازي كرده‌ايد

كامپيوتر، تبلت يا حتي روي تلفن همراه. اما آيا مي دانيد

چگونه ساخته مي شوند؟

با Scratch، بازي خود را ايجاد مي كنيد، ديالوگ ها را انتخاب مي كنيد،

شخصيت ها، تنظيمات،... شما خالق داستان خود هستيد، از ابتدا تا انتها

كه سپس مي توانيد با دوستان و خانواده خود تست كنيد.

اين زبان برنامه نويسي است. اين اوست  اسكرچ جونيور كه به شما اجازه مي دهد

با نرم افزار ارتباط برقرار كنيد و بنابراين به آن دستور دهيد.

صحبت از آن ... آيا مي دانيد از چه زباني براي ايجاد يك استفاده مي كنيم

بازي ويديويي؟

در اينجا يك نمونه از بازي ساخته شده توسط يك كودك در Scratch است.

با استفاده از سفينه فضايي خود بشقاب هاي پرنده  اسكرچ جونيور اي را كه قصد حمله به آنها را دارند نابود كنيد

فضا.

براي مثال، اگر از شخصيت بازي خود بخواهيد هنگام فشار دادن بپرد

كليد "s" روي صفحه كليد، او اين كار را به لطف دستورالعمل هايي كه به او داده ايد انجام مي دهد

برنامه نويسي

براي شروع، به وب سايت Scratch برويد. ب اسكرچ جونيور ا تايپ كردن  برنامه نويسي كودكان مي توانيد به آن دسترسي پيدا كنيد

"خراش" در موتور جستجوي خود و كليك بر روي اولين لينك آن

ظاهر مي شود: "Scratch - Imagine, Program, Share".

همچنين مي‌توانيد «scratch.mit.edu» را مستقيماً در نوار آدرس تايپ كنيد

مرورگر شما.

روي Create to كليك كنيد

شروع به برنامه نويسي كنيد

بازي يا داستان شما

بر روي explore to كليك كنيد

بازي هاي ساخته شده توسط

كودكان در سراسر جهان

حساب كاربري خود را براي

پروژه هاي خود را با

ساير كاربران

اگر اتصال اينترنت نداريد، مي‌توانيد  اسكرچ جونيور از بزرگسالان نيز بخواهيد

نسخه آفلاين Scratch را در رايانه يا رايانه لوحي خود دانلود كنيد:

  • همچنين مي توانيد يك حساب كاربري ايجاد كنيد تا بتوانيد پروژه هاي خود را به صورت آنلاين ذخيره كنيد

و بتوانيد آنها را در سراسر جهان به اشتراك بگذاريد! تنها  اسكرچ جونيور كاري كه بايد انجام دهيد اين است كه يك نام براي خود ايجاد كنيد.

نام كاربري و رمز عبور با كليك روي Join Scratch.

اولين قدم هاي شما با خراش

اگر براي ايجاد حساب كاربري خود در Scratch مشكل داريد، از يك بزرگسال كمك بگيريد.

متوجه خواهيد شد كه رابط اسكرچ از 4 قسمت اصلي تشكيل شده است.

"Lutin" نامي است كه به شخصيت هايي داده مي شود كه براي ايجاد خود از آنها استفاده مي كنيد

بازي ها.

به طور پيش فرض، اولين جن شما Scratchy است.

در صورت تمايل مي توانيد آن را حذف كرده و با يك وروجكي اسكرچ جونيور  كه ترجيح مي دهيد جايگزين كنيد.

براي حذف آن، روي آن كليك كنيد

يك جفت قيچي، سپس روي يكي كليك كنيد

بار دوم در چت

حالا روي جن كوچولو كليك كنيد

براي باز كردن كتابخانه تصوير و

شخصيت خود را انتخاب كنيد شما مي توانيد به تعداد دلخواه پيكسي اضافه كنيد

دوباره روي برگه كليك كنيد.

شما همچنين مي توانيد ظاهر را تغيير دهيد

از جن شما به لطف تب لباس.

موقعيت جن شما

اسپرايت روي دو محور X و Y حركت مي كند.

بايد تصور كنيد كه هر خط مانند يك ريل قطار است  Scratch Junior كه جن شما روي آن سوار خواهد شد.

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: برنامه نويسي كودكان،
موضوع:
[ ۹ بهمن ۱۴۰۲ ] [ ۱۰:۰۲:۴۹ ] [ اميد ] [ نظرات (0) ]

با Scratch، مي‌توانيد داستان‌ها، بازي‌ها  اسكرچ جونيور و انيميشن‌هاي تعاملي خود را برنامه‌ريزي كنيد - و خلاقيت‌هاي خود را با ديگران در جامعه آنلاين به اشتراك بگذاريد.

 

اسكرچ به جوانان كمك مي كند تا بياموزند خلاقانه فكر كنند، به طور سيستماتيك استدلال كنند و به طور مشترك كار كنند - مهارت هاي ضروري براي زندگي در قرن بيست و يكم.

 

 

در واقع، Scratch يك نرم افزار برنامه نويسي بصري است اسكرچ جونيور  كه در درجه اول كودكان و نوجوانان را هدف قرار مي دهد، جايي كه آنها مي توانند داستان ها، بازي ها و انيميشن هاي تعاملي خود را ايجاد كنند. در فرآيند طراحي و برنامه نويسي پروژه هاي اسكرچ، جوانان ياد مي گيرند كه خلاقانه فكر كنند، به طور سيستماتيك استدلال كنند و به طور مشترك كار كنند.

 

بنابراين معلوم مي شود كه اين يك ابزار بسيار سرگرم كننده و آموزشي است.

 

برخلاف برخي از ابزارهاي ساخت بازي اسكرچ جونيور  يا انيميشن، Scratch به شما اجازه مي دهد تا تمام تعاملات ممكن را طراحي كنيد.

 

كد نويسي با Scratch بسيار ساده تر از كدنويسي با يك زبان برنامه نويسي سنتي واقعي است، زيرا ايجاد اسكريپت ها از دستورالعمل هاي ساده در قالب مجموعه اي از بلوك ها (كنترل ها، متغيرها، حسگرها و غيره) انجام مي شود.

 

 

 

چرا از Scratch استفاده كنيم؟

بسياري از ما فكر مي كنيم كه جوانان امروزي با تكنولوژي برنامه نويسي كودكان  جديد راحت هستند. اسكرچ جونيور  با دانستن اينكه آنها در عصر ديجيتال به دنيا آمده اند، اين جمله تنها نيمي از درست است. در واقع، اكثريت جوانان امروز فقط مصرف كنندگان فناوري هاي جديد هستند. آنها با بازي ها، موتورهاي جستجو، شبكه هاي اجتماعي و غيره راحت هستند، به طور خلاصه، آنها مي توانند به راحتي با بيشتر فناوري هاي موجود در دسترس ما تعامل داشته باشند اما واقعاً توانايي ايجاد ندارند.

 

از نظر استفاده از فناوري‌هاي جديد، استفاده از اسكرچ ديگر واقعاً به معناي مصرف‌كننده بودن نيست، بلكه يك طراح و بازيگر است.

 

براي چه كسي طراحي شده است؟

اين نرم افزار با هدف ايجاد، نوآوري، توسعه تخيل و بيان خود اسكرچ جونيور  طراحي شده است تا به لطف منطق كد، در دسترس تر شود.

 

اسكرچ به طور خاص براي كودكان 8 تا 16 ساله طراحي شده است، اما توسط افراد در هر سني استفاده مي شود.

 

بنابراين اگر مي خواهيد اصول برنامه نويسي را ياد بگيريد يا مي  اسكرچ جونيور خواهيد خلاقيت خود را توسعه دهيد، همين حالا از Scratch استفاده كنيد.

 

اشتراك گذاري :

براي اشتراك گذاري در توييتر اسكرچ جونيور  كليك كنيد (در پنجره جديد باز مي شود) براي اشتراك گذاري در فيس بوك كليك كنيد (در پنجره جديد باز مي شود) براي اشتراك گذاري در Pinterest كليك كنيد (در پنجره جديد باز مي شود) براي اشتراك گذاري در WhatsApp كليك كنيد (در پنجره جديد باز مي شود)  Scratch Junior براي اشتراك گذاري چاپ كليك كنيد (باز مي شود) در يك پنجره جديد)

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: برنامه نويسي كودكان،
موضوع:
[ ۹ بهمن ۱۴۰۲ ] [ ۰۸:۰۰:۴۸ ] [ اميد ] [ نظرات (0) ]

اين پروژه برنامه‌هاي توسعه‌اي را پيشنهاد  برنامه اسكرچ مي‌كند تا آنها را تشويق كند تا بهبودهايي را در برنامه انجام شده بررسي كنند.

 

بيشتر برو:

 

اسناد همراه Éduscol: مقدمه اي بر برنام برنامه اسكرچ  ه نويسي در چرخه هاي 2 و 3

براي آموزش كدنويسي با مرغ مگس خوار

 

 

mBot و Scratch با mBlock

 

تيم Makeblock mBlock را براي آموزش برنامه نويسي به برنامه اسكرچ  كودكان با استفاده از mBot توسعه داد و تقريباً به طور كامل بر اساس Scratch است. دانش‌آموزان مي‌توانند بلوك‌هايي با مقادير متفاوت را در ايجاد برنامه‌هايي كه مي‌توانند در mBot آپلود كنند، بكشند و رها كنند. زبان mBlock برنامه نويسي را به اندازه اتصال بلوك ها آسان مي كند و تركيب سخت افزاري-نرم افزاري آن به جذابيت آن كمك مي كند. به‌علاوه، وقتي برنامه‌هايي  برنامه اسكرچ  را ايجاد كردند، بچه‌ها مي‌توانند به ارتباط منحصربه‌فرد بين mBot، كدنويسي و تفكر انتقادي دسترسي پيدا كنند.

 

 

 

ربات ربات و يك كامپيوتر با برنامه بلوك

 

 

 

كدنويسي و GoPiGo را خراش دهيد

 

خط ربات هاي GoPiGo توسط Raspberry Pi و - حدس زده ايد  برنامه اسكرچ  - براي كدنويسي با Scratch ساخته شده اند. زماني كه آنها ساخته شدند، اين Raspbers

 

ربات اديسون و خراش

 

سپس، ربات اديسون را داريم كه با استفاده از چند برنامه نويسي كودكان  زبان مختلف و دانش‌آموز پسند، مانند Python و Blockly، قابل برنامه‌ريزي است. همچنين، آنها محيط برنامه نويسي مبتني بر Scratch خود را براي اديسون توسعه داده اند كه EdScratch نام دارد. EdScratch كاملاً مبتني بر كدنويسي Scratch است - كاملاً آنلاين برنامه اسكرچ  و بدون نياز به دانلود در دسترس است. اين داراي يك چيدمان فوق العاده بصري است، كه برنامه نويسي اديسون را براي دانش آموزاني كه تازه كدنويسي مي كنند آسان مي كند. آنها همچنين مي توانند ورودي هاي مختلف را كنترل كنند، داده ها را دستكاري كنند، متغيرها را ايجاد و دستكاري كنند و به روش هاي كاملاً جديد در برنامه نويسي شركت كنند.

 

 

 

ربات فنچ فناوري مغز پرنده را مي توان با استفاده از اسكرچ برنامه ريزي كرد

 

ربات مرغ مگس خوار

 

تيم BirdBrain Technologies محتواي آنلاين مفيدي  برنامه اسكرچ  براي كودكان و معلمان دارد تا برنامه نويسي ربات مرغ مگس خوار خود را با استفاده از Scratch شروع كنند. اين منابع بسياري از اصول كليدي كدنويسي Scratch را پوشش مي دهند، از جمله اينكه چگونه دانش آموزان مي توانند كار خود را ذخيره كنند. در مجموع هفت ماژول وجود دارد، از جمله چهار در مورد نحوه استفاده از خروجي ها و سه ماژول در مورد استفاده از ورودي  برنامه اسكرچ  ها. پروژه هاي Scratch و Hummingbird شامل روشنايي LED، يادگيري در مورد موتورها و كاوش در Scratch program حسگرها در حين برنامه ريزي مرغ مگس خوار با Scratch مي باشد.

 

 

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: برنامه نويسي كودكان،
موضوع:
[ ۴ بهمن ۱۴۰۲ ] [ ۱۲:۲۳:۳۲ ] [ اميد ] [ نظرات (0) ]

الگوي جداول ضرب مورد نياز. گزيده 3. پس ا برنامه اسكرچ ز خروج PT، Per و Tor يك صفحه جديد با بيگانه آبي به عنوان شخصيت اضافه مي كنند. آنها موافق نيستند كه آيا بايد از جدول ضرب براي 6 يا 8 استفاده كنند، اما پس از آن Per برنامه اي مي سازد (شكل 4 را ببينيد) و بيگانه آبي قبل از اينكه ممكن است از صفحه ناپديد شود، تنها چند قدم ديگر باقي نمي ماند: Tor: ما بايد به اين فكر كنيد كه چند مرحله است. در هر: شش. Tor: يك، دو، سه، چهار، به جلو [به چهار مربع شبكه جلوتر از بيگانه اشاره مي كند]. بنابراين، ما بايد چهار [نوع 4] را بگيريم. بايد چهار برنامه اسكرچ  تا بگيريم. ببين، مثل اينجا خواهد بود. و شروع كن!

  مجموعه مقالات دهمين كنفرانس موضوعي ERME MEDA 2020 - ISBN 978-3-9504630-5-7 50 در حالي كه Per كد را مي سازد، Tor شمارش مي كند و استدلالي براي چند قدمي كه موجود بيگانه قبل از ناپديد شدن از صفحه نمايش گذاشته است، ارائه مي دهد. مشكل رياضي مشابه مشكل گزيده 1 است. با اين حال، اين بار تابع شبكه روشن شده است، و اين يك نمايش نمادين براي تعداد مراحل در انيميشن اضافه مي كند. آنها با هم، ايده اندازه گيري را با شمارش واسطه مي كنند. اين از استدلال تور با ارائه شواهدي براي ديدگاه او پشتيباني مي كند. تركيب ژست (شمارش با  برنامه اسكرچ اشاره به شبكه) و زبان را مي توان توضيحي رياضي در نظر گرفت. اگرچه يك هدف رويه اي روشن دارد (چگونه بيگانه را برنامه ريزي كنيم تا در انتهاي صحنه حركت كند)، اما يك توضيح قياسي است، زيرا Tor ابتدا تعداد مربع هاي بين بيگانه و هدف را مي شمارد و سپس نتيجه مي گيرد كه آنها براي نوشتن چهار در برنامه. در روز دوم، Per و Tor از عملكردهاي ظاهري (فقط مي گويند)، صدا و حركت (به جز بازگشت به عقب) استفاده مي كنند. آنها چندين بار از كاراكترهاي بازنشاني استفاده مي كنند، اما از توابع كنترل مانند روز اول استفاده نمي كنند. اگرچه تابع شبكه در روز اول نيز روشن مي شود، اما براي حل مسئله رياضي از آن استفاده نمي شود. در هر دو روز، كاركردهايي كه PT در ارائه‌هاي خود بر آن تأكيد مي‌كند، بيشتر مورد استفاده دانشجويان است.  برنامه اسكرچ به نظر مي رسد عملكردهاي حركت، شبكه، صدا و ظاهر توضيح و توجيه را تقويت مي كنند. حالت‌هاي توضيح رويه‌اي و عمدي هر دو روز شناسايي شدند كه اغلب به عملكرد ScratchJr مربوط مي‌شدند، اما حالت قياسي توضيح تنها در روز دوم رخ داد. دانش‌آموزان بيشتر بر روي شكل‌دهي خط‌هاي داستاني معنادار تمركز مي‌كنند، اما در روز اينجا  اول به جداول ضرب اختصاص داده شده بيشتر پايبند هستند. ارتباط از تمركز بر روي كاوش توابع ScratchJr در روز اول به سمت رياضي و نتيجه گرا شدن در روز دوم حركت مي كند، زيرا آنها با برنامه بيشتر آشنا مي شوند. اين مطابق با نحوه سازماندهي PT دو مقدمه، از نظرات مختصر گرفته تا بحث در مورد عملكردها است. نتيجه‌گيري چه چيزي باعث مي‌شود كه دانش‌آموزان كلاس چهارم در هنگام برنامه اسكرچ  برنامه‌نويسي دوتايي با ScratchJr درگير توضيح و توجيه‌هاي رياضي شوند يا نه؟ تمركز در اين مقاله بر اين بوده است كه كدام توابع برنامه مورد استفاده قرار گرفته اند و آيا و چگونه آنها چنين استدلالي را تقويت كرده يا مانع آن شده اند. به طور خلاصه، اين مطالعه نتايجي را ارائه مي‌كند كه نشان مي‌دهد استدلال رياضي دانش‌آموزان را مي‌توان با واسطه: تفاوت‌هاي متضاد بين روش‌ها مطابق با مورگان و الشوايخ (2012) (ر.ك. گزيده 1) را ميانجي‌گري كرد (البانو و همكاران، 2017). فكر كردن در مورد راه‌حل كار با ميانجي‌گري برنامه يا يكي از روش‌ها (نگاه كنيد به گزيده 3)، و در برخي موارد، مذاكره در مورد كار ز برنامه اسكرچ ماني كه توسط PT در مورد اينكه چقدر خوب به آن پرداخته‌اند، مذاكره مي‌كنند. ScratchJr توضيحات و توجيهات را با ارائه چندين نمايش از ايده هاي رياضي به طور همزمان از طريق روش هاي مختلف در دسترس قرار مي دهد. اين مطالعه، مانند كافمن و استنست (2020)، به مستندسازي پتانسيل آموزشي برنامه نويسي در آموزش رياضي كمك مي كند. توانايي‌ها و محدوديت‌هاي ScratchJr براي معلمان رياضي كه قصد استفاده از آن را دارند، پيامدهاي آموزشي دارد. به عنوان مثال، ScratchJr اجازه مي دهد تا پيام ارسال كنيد و منتظر بمانيد

  مجموعه مقالات دهمين كنفرانس موضوعي ERME MEDA 2020 - ISBN 978-3-9504630-5-7 51 زمان براي يك اقدام، اما فاقد بلوك هاي شرطي است. انيميشن با شبكه به خوبي تجسم مي كند كه يك قدم به جلو، مختصات x را يك برابر افزايش مي دهد. ماهيت دايره‌اي شبكه دانش‌آموزان را شگفت‌زده مي‌كند و مي‌تواند باعث برنامه اسكرچ  توضيح و توجيه شود. تركيب عملكردهاي حركت و كنترل مي تواند يك افكت پرسپكتيو براي يك شخصيت متحرك ايجاد كند، در حالي كه چرخش يك كاراكتر محدود است و فقط براي برخي از آنها كار مي كند. اين جنبه ها بايد در هنگام طراحي كار و ساير اقدامات آموزشي با هدف تسهيل استدلال دانش آموز در نظر گرفته شوند. اگرچه استفاده از جداول ضرب هنگام ساخت انيميشن ممكن است از نظر رياضي براي دانش آموزان سال چهارم به اندازه كافي چالش برانگيز به نظر نرسد، اما در Scratch programبرنامه اسكرچ  زمينه برنامه نويسي با ScratchJr، فرصت هايي براي بررسي ايده هاي اندازه گيري فراهم مي كند. دارد


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: برنامه نويسي كودكان،
موضوع:
[ ۳ بهمن ۱۴۰۲ ] [ ۰۹:۱۵:۱۸ ] [ اميد ] [ نظرات (0) ]

 

 

 

 

 

برنامه Scratch يك زبان برنامه نويسي بصري است كه  برنامه اسكرچ به دانش آموزان اجازه مي دهد داستان ها، بازي ها و انيميشن هاي تعاملي ايجاد كنند. مزاياي زيادي وجود دارد كه مي توانيم از صفر به دست آوريم. به عنوان يك دانش آموز مي توانند ياد بگيرند كه چگونه خلاقانه فكر كنند، چگونه به طور مشترك كار كنند، تفكر محاسباتي و مهارت هاي حل مسئله. همچنين به يادگيرندگان جوان كمك مي كند تا با استفاده از بلوك ها و وسايل كمك بصري، منطق اصلي كدگذاري را درك كنند.

 

 

اين يك پلت فرم برنامه نويسي براي كودكان  برنامه اسكرچ است كه توسط آزمايشگاه رسانه MIT در سال 2007 ايجاد شد. MIT به معناي موسسه فناوري ماساچوست است. مي‌توانيم از آن در مرورگر همه استفاده كنيم يا مي‌توانيم آن را به عنوان يك برنامه دانلود كنيم. IDE را به همراه دارد. IDE به معناي محيط توسعه يكپارچه است. Scratch يك رابط كاربري گرافيكي ارائه مي دهد كه دانش آموزان را قادر مي سازد تا بلوك هاي كد را بكشند و رها كنند تا انيميشن ها، بازي ها و داستان هاي تعاملي ايجاد كنند.

 

اين يك زبان برنامه نويسي مبتني بر بلوك است كه به ساده سازي برنامه اسكرچ  كدنويسي براي مبتديان كمك مي كند. از يك روش كشيدن و رها كردن استفاده مي كند كه به كودكان امكان مي دهد اقدامات را سريع و آسان انجام دهند. اين رويكرد همان چيزي است كه يادگيري Scratch را سخت نمي كند و شروع به كار با آن را آسان مي كند:)

برنامه نويسي اسكرچ چيست؟

 

 

Scratch يك برنامه با هدف حمايت از كودكان در توسعه مهارت هاي كدنويسي و برنامه نويسي است. مي توان از آن براي ساخت داستان، بازي و انيميشن استفاده كرد.

 

آيا مي دانستيد كه اين بزرگترين انجمن برنامه نويسي برنامه اسكرچ  براي كودكان در جهان است؟ بله، اين ابزار آموزشي فوق العاده براي دانش آموزان 8 تا 16 ساله طراحي شده است. كاربران سايت  برنامه نويسي كودكان خود را "Scratchers" مي نامند و با استفاده از رابط بلوك مانند پروژه هاي شگفت انگيزي را در وب سايت انجام مي دهند. سپس، كار آنها را مي توان به زبان هاي برنامه نويسي، مانند HTML5، جاوا اسكريپت و فايل هاي EXE صادر كرد.

 

تاريخچه خراش

آزمايشگاه MIT Media Lab، يك آزمايشگاه تحقيقاتي، توسعه زبان هاي برنامه نويسي بصري را در اوايل دهه 2000 آغاز كرد تا به كودكان در يادگيري كدنويسي و برنامه نويسي كمك كند. گروهي كه اين تحقيق را اجرا كردند گروه مادام العمر مهدكودك (LLK) بودند. به آنها كمك مالي داده شد تا محيطي را براي كودكان ايجاد كنند كه در آن بتوانند كدنويسي را تمرين كنند. به همراه تيمي در UCLA و Computer Clubhouses در بوستون و برنامه اسكرچ  لس آنجلس، LLK يك زبان برنامه نويسي اساسي را طراحي كرد كه به اندازه كافي ساده بود تا كودكان بتوانند ياد بگيرند و استفاده كنند. شعار اين تيم «تصور كن، برنامه‌ريزي كن، به اشتراك بگذار» بود كه بر فلسفه Scratch تأثير گذاشت.

 

در مي 2013 Scratch 2.0 منتشر شد و 5 سال بعد، در سال 2018، Scratch 3.0 منتشر شد. تفاوت اصلي بين اين دو نسخه اين است كه Scratch 3.0 را مي توان در اكثر مرورگرها به جز اينترنت اكسپلورر استفاده كرد.

 

نام «خراش» از تكنيكي به نام «خراش» توسط دي‌جي‌ها گرفته شده است. خراش دادن شامل قطعات وينيل است كه به يكديگر بريده مي شوند و براي توليد صداهاي مختلف به كار مي روند. با برنامه‌نويسي Scratch، ايده اين است كه به كاربران اجازه دهيم رسانه‌هاي مختلف مانند گرافيك و صداها را با هم تركيب كنند تا پروژه‌هايي ايجاد كنند.

 

اسكرچ 3.0

اگر قصد داريد به فرزندان خود نحوه برنامه نويسي  برنامه اسكرچ با استفاده  از Scratch را آموزش دهيد، نسخه اي كه استفاده مي كنيد Scratch 3.0 است. بنابراين، چه انتظاري مي توانيد داشته باشيد؟

 

مهم است بدانيد كه رابط اسكرچ به سه بخش تقسيم مي شود: ناحيه مرحله، پالت بلوك و منطقه كدگذاري. در ناحيه كدنويسي، بلوك‌ها را مي‌توان قرار داد و مرتب كرد تا اسكريپت‌هايي را تشكيل دهند، كه پس از فشار دادن پرچم سبز توسط كاربر اجرا مي‌شوند. كاربران پيشرفته مي توانند بلوك هاي كد خود را ايجاد كنند و از آنها براي ايجاد يك اسكريپت استفاده كنند. كاربران مي توانند نتايج اسكريپت خود مانند انيميشن ها را در قسمت صحنه نمايش ببينند.

 

 

 

چرا بايد برنامه نويسي Scratch را آموزش دهيد؟

اكنون پاسخ «برنامه نويسي Scratch چيست؟» را مي دانيد، مي توانيد  برنامه اسكرچ نحوه استفاده از اين برنامه را به دانش آموزان خود آموزش دهيد. اما استفاده از اسكرچ در كلاس چه مزايايي دارد؟

 

علاوه بر اين، آموزش كدنويسي Scratch به كودكان:

 

تفكر محاسباتي را تشويق مي كند

به دانش آموزان كمك مي كند تا مهارت هاي حل مسئله را توسعه دهند

يادگيري خلاق را ترويج مي كند

به كودكان يك تجربه عملي مي دهد

بيان خود و همكاري پشتيباني مي كند

مدافع برابري در محاسبات

با Scratch، يادگيرندگان جوان استراتژي هايي را براي حل مشكلات توسعه مي دهند، توانايي طراحي پروژه ها را به دست مي آورند و مهارت در برقراري ارتباط با ايده هاي خود كسب مي كنند.

 

از چه منابعي مي توانيد براي آموزش برنامه نويسي Scratch به دانش آموزان استفاده كنيد؟

براي كمك به درك نحوه پيوند Scratch با اهداف برنامه درسي ملي 2014، اين را با استفاده از Scratch در برگه هاي راهنماي برنامه درسي محاسباتي مرحله كليدي 1 و مرحله كليدي 2 دانلود كنيد. آنها حاوي راهنمايي هستند كه توسط تيم معلمان مجرب ما نوشته شده است.

 

در طرح برنده جايزه ما، PlanIt، ما منابع مفيد و مطالب درسي زيادي داريم. اين بسته واحدي Computing: Scratch Year 5، شامل شش بسته درس است كه هر كدام داراي طرح درس، وظايف آموزشي خانگي و مواد ارزيابي خاص خود هستند. اين بخش به دانش‌آموزان سال پنجم كمك مي‌كند تا نحوه كدنويسي و توسعه بازي‌هاي رايانه‌اي ساده را بياموزند (كه سپس مي‌توانند آن را روي همسالان خود آزمايش كنند). اين از دانش نظري و عملي برنامه نويسي كامپيوتري فرزندان شما پشتيباني مي كند.

 

اين اشكال طراحي در كارت هاي چالش خراش سرگرم كننده و جذاب هستند! آنها دانش و حافظه فرزندان شما را به روشي لذت بخش آزمايش مي كنند. بعلاوه، اينها را مي توان در خانه استفاده كرد، بنابراين فرزندان شما مي توانند مهارت هاي برنامه نويسي خود را در خارج از كلاس تمرين كنند.

 

براي كمك به دانش آموزان خود در توسعه بيشتر مهارت هاي خود، Scratch program  به كاربرگ هاي فوق العاده ما نگاهي بيندازيد:

 

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۳ بهمن ۱۴۰۲ ] [ ۰۸:۴۹:۳۰ ] [ اميد ] [ نظرات (0) ]
[ ۱ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
[#VoteTitle#]
[#VTITLE#]
     نتیجه

لینک های تبادلی
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 0
دیروز : 0
افراد آنلاین : 1
همه : 0
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی