omidcode
برنامه نويسي نوجوانان و بزرگسالان

 

جاوا اسكريپت بيش از بيست سال است كه يكي از محبوب ترين زبان هاي برنامه نويسي در جهان است. همچنين اين يكي از سه زبان اصلي براي توسعه دهندگان وب است:

HTML: به شما امكان مي دهد محتوا را به يك صفحه وب اضافه كنيد.

CSS: طرح ، سبك و ترازبندي صفحات وب را مشخص مي كند.

JavaScript: رفتار صفحات وب را بهبود مي بخشد.

جاوا اسكريپت را مي توان به سرعت و به راحتي آموخت و براي اهداف مختلفي از بهبود ساده عملكرد وب سايت گرفته تا اجراي بازي ها و نرم افزارهاي وب از آن استفاده كرد. از همه بهتر ، هزاران الگو و برنامه جاوا اسكريپت از طريق سايت هايي مانند Github به صورت رايگان در دسترس هستند.

 

آيا به دنبال مكاني براي برتري در مهارت هاي JS خود هستيد؟ از يك برنامه ميزباني وب استفاده كنيد و تمام ابزارهاي اصلي وب مستر را براي تبديل كد خود به وب سايت هاي پاسخگو بدست آوريد!

جاوا اسكريپت ، گذشته و حال

جاوا اسكريپت در طي يك دوره ده روزه توسط كارمند Netscape ، Brandan Eich در سپتامبر 1995 ايجاد شد. نام اصلي Mocha بود ، نام زبان به Mona تغيير يافت ، سپس به LiveScript قبل از نام مستعار JavaScript تغيير يافت. نسخه هاي اوليه اين زبان منحصراً به Netscape محدود مي شد و فقط قابليت هاي محدودي را ارائه مي داد ، اما به مرور زمان و به لطف جامعه توسعه دهندگاني كه به كار با آن ادامه مي دهند ، به رشد خود ادامه داده اند.

 

در سال 1996 ، JavaScript رسماً ECMAScript خوانده شد ، ECMAScript 2 در سال 1998 و ECMAScript 3 در سال 1999 منتشر شد. اين به جاوا اسكريپت امروزي تبديل شده است ، كه اكنون نه تنها در مرورگرهاي مختلف بلكه در دستگاه هاي مختلف از جمله تلفن همراه و رايانه هاي روميزي نيز كار مي كند.

 

جاوا اسكريپت از آن زمان به رشد خود ادامه داده است ، تا جايي كه 92٪ وب سايتها در سال 2016 از جاوا اسكريپت استفاده مي كردند. فقط در مدت بيست سال ، زبان برنامه نويسي بدوي به يكي از مهمترين ابزارها در جعبه ابزار تبديل شده است. اگر از اينترنت استفاده كرده ايد ، احتمالاً با JavaScript نيز روبرو شده ايد.

 

چه چيزي جاوا اسكريپت را عالي مي كند؟

جاوا اسكريپت داراي مزاياي مختلفي است كه آن را به ويژه در برخي موارد خاص ، انتخاب بهتري نسبت به رقابت خود مي كند. برخي از مزاياي استفاده از JavaScript شامل موارد زير است:

 

شما نيازي به كامپايلر نداريد زيرا مرورگرهاي وب آن را با استفاده از HTML تفسير مي كنند.يادگيري آن از ساير زبانهاي برنامه نويسي آسان تر است.تشخيص خطاها آسان تر است و بنابراين اصلاح مي شود.مي تواند به عناصر خاصي از صفحه وب يا به رويدادهاي خاص مانند كليك اختصاص يابد.روي چندين مرورگر ، سيستم عامل و غيره كار مي كند.براي تأييد اعتبار ورودي و كاهش نياز به بررسي دستي اطلاعات مي توانيد از JavaScript استفاده كنيد.اين باعث تعامل بيشتر وب سايت ها و جلب توجه بازديدكنندگان مي شود.سريعتر و سبك تر از ساير زبانهاي برنامه نويسي است.

https://www.hostinger.fr/tutoriels/javascript-introduction-basique

 
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ] [ ۰۹:۲۵:۱۶ ] [ اميد ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی