omidcode برنامه نويسي نوجوانان و بزرگسالان
|
ScratchJr
ScratchJr يك زبان برنامه نويسي بصري است كه براي اسكرچ جونيور چيست معرفي مهارت هاي برنامه نويسي به كودكان 5 تا 7 ساله طراحي شده است. اين برنامه يك زبان برنامه نويسي مقدماتي در نظر گرفته مي شود.[1] اين به عنوان يك برنامه رايگان براي iOS، Android و Chromebook در دسترس است.
ScratchJr مشتق شده از زبان Scratch است كه توسط بيش از 10 ميليون نفر در سراسر جهان استفاده شده است. با اين حال، برنامهنويسي در اسكرچ به مهارتهاي خواندن اوليه نياز دارد، اسكرچ جونيور چيست بنابراين سازندگان نياز به زبان ديگري را ديدند كه راهي سادهتر براي يادگيري برنامهنويسي در سنين پايينتر و بدون نياز به خواندن يا رياضيات باشد.
تاريخ ScratchJr توسط يك تيم مشترك از جمله Marina Umaschi Bers در دانشگاه Tufts، Mitchel Resnick در آزمايشگاه رسانه MIT، و Paula Bonta و Brian Silverman در Playful Invention Company توسعه داده شد.[2][3] به اين پروژه كمك مالي 1.3 ميليون دلاري از بنياد ملي علوم داده شد و بودجه اضافي اسكرچ جونيور چيست در پلتفرم Kickstarter جمع آوري شد.[1] نسخه اوليه در جولاي 2014 براي iPad راه اندازي شد. يك نسخه اندرويد در مارس 2015 منتشر شد و يك برنامه Chromebook در مارس 2016 منتشر شد.[4] همچنين نسخه اي به نام PBS Kids ScratchJr وجود دارد كه با مشاركت PBS Kids در سال 2015 منتشر شد.[5][6] اين نسخه داراي جنها و پسزمينههايي است كه از مجموعههاي انيميشن محبوب كودكان مانند گربه طبيعت و كراتس وحشي گرفته شده است.
رابط كاربري
رابط ويرايشگر كودكان كدي را در اشيايي به نام sprites ايجاد مي كنند - اسكرچ جونيور چيست كه مي تواند كاراكتر يا اشياء ديگر باشد. ScratchJr با كتابخانه اي از sprites همراه است و sprites را مي توان با استفاده از "Paint Editor" ويرايش كرد يا موارد جديد ايجاد كرد.
كد با كشيدن بلوك ها به يك منطقه همينجا كدگذاري و جمع كردن اسكرچ جونيور چيست آنها به يكديگر ايجاد مي شود. همه بلوك ها كاملاً مبتني بر نماد هستند (بدون متني غير از مقادير) كه به اين ترتيب كودكان مي توانند قبل از خواندن از اين زبان استفاده كنند. بلوكها مانند كلمات از چپ به راست به هم متصل ميشوند و با اتصالات بالا به پايين كه زبان اصلي اسكرچ استفاده ميكند در تضاد است. ناحيه كدگذاري اصلي در پايين صفحه نمايش داده مي شود كه مرحله در مركز، صحنه در سمت راست و اسپرايت ها در سمت چپ قرار دارد. جن براي هر صحنه منحصر به فرد است.
رابط كاربري بسيار ساده تر از Scratch است. هم تعداد دستههاي اسكرچ جونيور چيست بلوكهاي برنامهنويسي و هم تعداد بلوكهاي درون هر دسته كاهش يافته است، بهطوريكه فقط اكثر پايههاي آن حفظ شدند.[7]
يادداشت هاي دسته رويدادها اسكريپت ها را شروع مي كند و اسكرچ جونيور چيست به اسكريپت هاي ديگر پيام مي فرستد حركت جن ها را حركت مي دهد و زاويه ها را تغيير مي دهد Looks ديد، لباسها و خروجي گفتار What is Scratch Junior? حبابي را كنترل ميكند
امتیاز:
بازدید:
|
|
[قالب وبلاگ : سایت آریا] [Weblog Themes By : sitearia.ir] |