omidcode
برنامه نويسي نوجوانان و بزرگسالان

كرچ براي تدريس

من به كلاس دوازدهم بدون تجربه كدنويسي تدريس مي كنم.

 

مي بينم كه شما «مشتري» ديگري داريد…

با اين حال، من فكر مي كنم موفقيت پروژه شما به انگيزه  بازي اسكرچ دانش آموزان شما بستگي دارد. تنها در صورتي كه انگيزه كافي براي كار داوطلبانه و مستقل بر روي مهارت هاي خود در خارج از مدرسه داشته باشند (شايد اين امكان در درس هاي هنر وجود داشته باشد...) به سطح كافي مي رسند.

ضمناً مي‌توانم كتاب «بازي‌هاي كدنويسي» نوشته جان وودكاك را براي پروژه شما پيشنهاد كنم: اين كتاب سعي مي‌كند با هشت بازي كه درجه سختي آن‌ها مرتباً افزايش مي‌يابد، اصول طراحي بازي‌هاي مختلف بازي اسكرچ  را به خواننده نزديك‌تر كند. اين خيلي خوب كار مي كند و كتاب در مقايسه با ساير كتاب هاي اسكرچ به سطح نسبتاً بالايي مي رسد.

 

 

 

#26 20 ژوئن 2018 01:57:44

گيم معلم

 

جديد به Scratch

100+ پست

خراش براي تدريس

KICK_THE_HABIT نوشت:

 

من به كلاس دوازدهم بدون ت بازي اسكرچ جربه كدنويسي تدريس مي كنم.

 

مي بينم كه شما «مشتري» ديگري داريد…

با اين حال، من فكر مي كنم موفقيت پروژه شما به انگيزه  آموزش برنامه نويسي مقدماتي دانش آموزان شما بستگي دارد. تنها در صورتي كه انگيزه كافي براي كار داوطلبانه و مستقل بر روي مهارت هاي خود در خارج از مدرسه داشته باشند (شايد اين امكان در درس هاي هنر وجود داشته باشد...) به سطح كافي مي رسند.

ضمناً مي‌توانم كتاب «بازي‌هاي كدنويسي» نوشته جان وودكاك را براي پروژه بازي اسكرچ  شما پيشنهاد كنم: اين كتاب سعي مي‌كند با هشت بازي كه درجه سختي آن‌ها مرتباً افزايش مي‌يابد، اصول طراحي بازي‌هاي مختلف را به خواننده نزديك‌تر كند. اين خيلي خوب كار مي كند و كتاب در مقايسه با ساير كتاب هاي اسكرچ به سطح نسبتاً بالايي مي رسد.

 

با تشكر از توصيه آيا «بازي‌هاي كدنويسي در ابتدا» است؟

به نظر مي رسد شما مي گوييد كه بچه ها براي رسيدن به سطح بالايي با Scratch بايد خودشان كار كنند، زيرا با زمان كلاس آنقدرها پيش نمي روند. چرا اينطوري ميگي؟

#27 20 ژوئن 2018 02:15:47

mstone326

 

خراشنده

بيش از 1000 پست

خراش براي تدريس

يكي از چيزهايي كه در پروژه هاي كلاسي با آن آشنا شده ام چيزي  بازي اسكرچ است كه من آن را "سوختگي" مي نامم. بچه‌ها با يك ايده شروع مي‌كنند و بعد از چند جلسه برنامه‌ريزي به سمت آن كار مي‌كنند، اما وقتي نوبت به ايجاد اثر هنري، رسيدگي به كدها، اشكالات متعدد مي‌رسد، سپس مشكلات طراحي به آن‌ها برخورد مي‌كند. گاهي اوقات مي بينم كه آنها سوخته اند، مي خواهم كاغذ را خرد كنم و دوباره با چيز جديدي شروع كنم. كه خوبه! شايد در طول مسير چيز جديدي ياد گرفته‌اند، شايد متوجه شوند كه ساختار كدشان كار نمي‌كند و به‌جاي رسيدگي به يك آشفتگي، دوباره شروع مي‌كنند.

 

من با دانش آموزانم در مورد "حوزه" صحبت مي كنم. پروژه اي كه شما نشان داديد بازي اسكرچ  از اسكرولر جانبي دوبعدي، كه صدها ساعت كدنويسي و هنر را در بر مي گيرد، فرض مي كنم. اين مثال بسيار فراتر از "حوزه" آن است كه آنها به عنوان مبتدي آماده هستند و وقتي پروژه هاي خود را با آن مقايسه مي كنند احتمالاً دلسرد مي شوند، به هر حال برخي از آنها. آنها به احتمال زياد يك شكل چوبي يا يك توپ را به عنوان اسپرايت اصلي دارند، نه يك جن با صدها فريم انيميشن.

 

معرفي يك سري مفاهيم و سپس اجازه دادن به آنها براي رفتن به مسير خود پس از يك سري آموزش كه من بهترين دارو را پيدا كردم. نمي گويم اين راه درستي است، زيرا ما هنوز پروژه ها و مفاهيم متعددي را در كلاس انجام مي دهيم كه اميدوارم آنها بتوانند سپس در خلاقيت هاي خود پياده كنند. برخي ممكن است آن مفاهيم را بپذيرند و هنر، بازي، آزمون‌ها، تأييد خود، پروژه‌هاي دوستي و غيره بسازند.

 

مثل اين است كه به يك بچه يك توپ بدهيد و بگوييد اين بازي را با آن انجام دهيد. درعوض، به آنها مفهوم نحوه عملكرد توپ را بدهيد و بگوييد با اين توپ چه چيزي مي توانيد خلق كنيد؟

 

هر كمكي كه بتوانم كمك كنم، همانطور كه فروم هم فكر مي كنم، خوشحال  بازي اسكرچ مي شويم كمك كنيم. بچه‌هاي من اغلب به كمك استوديوي انجمن‌هايي كه من پروژه‌هاي نمونه ايجاد مي‌كنم مراجعه مي‌كنند. با خيال راحت از هر مفهومي كه ممكن است كمك كند استفاده كنيد. https://scratch.mit.edu/studios/4133335

آخرين ويرايش توسط mstone326 (20 ژوئن 2018، 02:21:43)

 

مدير ورزشي دبيرستان / معلم فني مدرسه راهنمايي / مربي بيسبال دبيرستان

كونگ فو نينتندو 1984 - https://scratch.mit.edu/projects/369994801/

تاكو دفاع - تايپ سريع - https://scratch.mit.edu/projects/316795450/

نبرد رئيس هالووين - جنگل هايمان را پس بگيريم - https://scratch.mit.edu/projects/257155118/

تقريبا پنگ - https://scratch.mit.edu/projects/656276979/

استوديو - بهترين پروژه هاي من - https://scratch.mit.edu/studios/4125978/

نمونه هاي پروژه راهنماي انجمن - https://scratch.mit.edu/studios/4133335

#28 20 ژوئن 2018 02:59:27

ترك عادت

 

خراشنده

100+ پست

خراش براي تدريس

آيا «بازي‌هاي كدنويسي در ابتدا» است؟

آره. با عرض پوزش، "in Scratch" با حروف كوچك روي جلد نوشته شده است…

 

به نظر مي رسد شما مي گوييد كه بچه ها براي رسيدن به سطح بالايي با Scratch بايد خودشان كار كنند، زيرا با زمان كلاس آنقدرها پيش نمي روند. چرا اينطوري ميگي؟

 

آيا يك مبتدي بعد از يك سال مي تواند يك قطعه موسيقي زيبا را با پيانو بنوازد؟

آيا يك مبتدي بعد از يك سال تمرين مي تواند در فوتبال دريبل بزند؟

آيا يك مبتدي مي تواند پس از يك سال تمرين نقاشي هاي طبيعت گرا بسازد؟

من فكر مي كنم اينطور است، اگر او انگيزه داشته باشد  Scratch game كه زمان و انرژي زيادي را روي آن سرمايه گذاري كند.

هيچ تفاوتي در Scratch وجود ندارد. به منظور مقابله با يك پروژه پيچيده

امتیاز:
بازدید:
برچسب: برنامه نويسي كودكان،
موضوع:
[ ۲۷ دى ۱۴۰۲ ] [ ۰۶:۱۴:۳۶ ] [ اميد ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی