omidcode برنامه نويسي نوجوانان و بزرگسالان
|
به عنوان مثال، تحقيقات ما نشان داده است كه در اوايل دبستان، كودكان بين دختران كلاس هاي تابستاني جنسي شده و غيرجنسي بر اساس لباسهايشان تمايز قائل ميشوند، و آنها يك دختر جنسيشده (مثلاً دختري با دامن كوتاه، پيراهن مياني، جواهرات و لوازم آرايشي كه بهعنوان يك آرايش ميپوشد، تمايز قائل ميشوند. يك فروشگاه پرطرفدار در مركز خريد محلي) محبوب و زيباست، اما نسبت به دختراني غيرجنسي كه شلوار جين و بلوز پوشيده اند، باهوش، خوب يا ورزشكار نيست. براي مثال، هنگامي كه از يكي از كودكان خواسته شد دختري را كه در تصوير قرار دارد، توصيف كند، (در موضوعي كه ديگران اغلب تكرار ميكنند) اظهار داشت: «دختراني كه اينطور لباس ميپوشند، خيلي باهوش نيستند». اين كليشهها در مقايسه با پسران، و كودكاني كه بيشتر از رسانههاي جنسي استفاده ميكردند، شديداً باور داشتند. پيامدهاي اين كليشه هاي جنسيتي براي كودكان و نوجوانان چيست؟ بيشتر تحقيقات كلاس هاي تابستاني موجود تأثيرات قرار گرفتن در معرض رسانه هاي جنسي را بر دختران نوجوان بررسي كرده اند. بر اساس تئوري عينيتسازي (به عنوان مثال، فردريكسون، رابرتز، نول، كوين و تونگ، 1998)، دختران اين شيءسازي افراطي جنسي را دروني ميكنند، نگاه بيننده را به درون ميگردانند و خود را عينيت ميبخشند. بنابراين، پس از تماشاي تصاوير زنان و دختراني كه از نظر جنسي شيء شده اند، دختران عزت بدن پايين تر، محدوديت هاي رژيم غذايي بيشتر، عزت نفس پايين تر و افسردگي بيشتري را نشان مي دهند (APA، 2007؛ فردريكسون و همكاران، 1998). علاوه بر اين، دختران ممكن است اين كليشه هاي جنسيتي جنسي را تاييد و دروني كنند. به عنوان مثال، اگر دختران تصور كنند كه دختران جنسي شده قرار است "احمق رفتار كنند" (همانطور كه يكي از شركت كنندگان در استون و همكاران، 2015 بيان كرد) و دختران بخواهند به دليل محبوبيت دختران جنسي شده به نظر برسند، دختران ممكن است هوش خود را كم اهميت جلوه دهند. و در مدرسه عملكرد ضعيفي دارند. در واقع، تحقيقات اخير نشان داده است كه دختراني كه پيامهاي درونيسازي شده در مورد كلاس هاي تابستاني جنسيت ايرانيان سايبر را دريافت كردهاند، نسبت به دختراني كه چنين پيامهايي را دروني نكردهاند، عملكرد تحصيلي پايينتري دارند و شرم بدن بيشتري دارند (مككني و بيگلر، 2014a، 2014b). علاوه بر اين، دختران ممكن است شروع به ترك ورزش كنند، زيرا آنها بيشتر و بيشتر با دختري كه قرار نيست ورزشكار باشد (كه قرار نيست ورزشكار باشد) همذات پنداري ميكنند، و از مزاياي فراوان شركت در ورزش چشمپوشي ميكنند (Solmon, 2014). تحقيقات ما نشان داده است كه تأييد كليشههاي جنسيتي جنسي با نحوه تعامل نوجوانان با يكديگر نيز مرتبط است. به طور خاص، نوجواناني كه اين عقايد را تاييد كردند كه زنان ابژههاي جنسي هستند و مردان از نظر جنسي قاطع و حريص هستند، نسبت به نوجواناني كه اين كليشهها را تاييد نميكردند، آزار و اذيت جنسي فيزيكي كلاس هاي تابستاني و كلامي بيشتري را مرتكب شدند و آزار همسالان همجنسگرا نسبت به همسالانشان بيشتر بود (Jewell et al., 2015). . اين با تحقيقات قبلي مطابقت دارد (وارد و فريدمن، 2006) كه نشان ميدهد، براي پسران، مشاهده دختراني كه از نظر جنسي شيء شدهاند، منجر به پذيرش بيشتر افسانههاي تجاوز جنسي ميشود (به عنوان مثال، دختراني كه لباس تحريكآميز ميپوشند، «آن را ميخواهند»). بنابراين، جنسيت گرايي در زمينه كليشه هاي جنسيتي نه تنها بر دختر يا پسر فردي تأثير مي گذارد، بلكه بر نحوه تعامل آنها با يكديگر در دوران نوجواني نيز تأثير مي گذارد. توسعه تصوير بدن و تعصب وزن در دوران كودكي اس.جي. كلاس تابستاني پكستون، اس.آر. داميانو، در پيشرفت در رشد و رفتار كودك، 2017 3.2.2 همبستگي و پيش بيني در كودكان خردسال مطابق با مدل زيست رواني اجتماعي، تعداد كمي از مطالعات دختران جوان دريافته اند كه نگراني هاي بيشتر درباره وزن با وضعيت وزن بالاتر مرتبط است (ديويسون و همكاران، 2003) و BMI بالاتر توسعه نارضايتي از بدن را پيش بيني مي كند (Dohnt & Tiggemann, 2006b). . اگرچه دليل اين امر تأييد نشده است، اما واضح است كه كودكان از سنين بسيار پايين در معرض تأثيرات فرهنگي-اجتماعي قرار مي گيرند كه نگرش هاي بدنامي وزن را تأييد مي كند. براي مثال، تجزيه و تحليل محتواي ويديوها و كتابهاي محبوب كودكان، ويديوهاي زيادي را پيدا كرد، اگرچه كتابهاي نسبتاً كمي دارند، اما بر اهميت ظاهر فيزيكي تأكيد ميكرد و كليشههاي بدن را به تصوير ميكشيد (Herbozo، Tantleff-Dunn، Gokee-Laros، & Thompson، 2004). جالب توجه است، اگرچه قرار گرفتن در معرض تلويزيون كودكان، رشد نارضايتي از بدن را در دختران 5 تا 8 ساله در يك پيگيري 1 ساله پيشبيني نميكرد، اما افزايش آگاهي از رژيم غذايي را پيشبيني كرد (دانت و تيگمان، 2006b).
امتیاز:
بازدید:
|
|
[قالب وبلاگ : سایت آریا] [Weblog Themes By : sitearia.ir] |