omidcode برنامه نويسي نوجوانان و بزرگسالان
|
اكنون كه اولين برنامه خود را اجرا كرديم ، اجازه دهيد ورودي آموزش پايتون براي كودكان را مستقيماً از كاربر گرفته و تعاملات بيشتري را به آن اضافه كنيم.
براي دريافت اطلاعات از طريق صفحه كليد ، پايتون از يك تابع داخلي به نام input () استفاده مي كند.
اين تابع داراي يك پارامتر اختياري به نام prompt است. اين اساساً يك رشته است كه هرگاه تابع () print ناميده مي شود در خروجي پوسته نمايش داده مي شود.
وقتي تابع input () فراخواني مي شود ، جريان برنامه متوقف مي شود تا زماني كه كاربر ورودي را از طريق پوسته خط فرمان وارد كند. براي وارد كردن داده ها ، بايد ENTER را پس از وارد كردن رشته فشار دهيد.
سپس input () رشته ورودي را به عنوان خروجي برمي گرداند. با اين حال ، آموزش پايتون براي كودكان هيچ چيزي چاپ نكرد و اطلاعات به عنوان يك رشته پايتون در برنامه بازگردانده مي شود.
اگر مي خواهيد از اين رشته استفاده كنيد ، بايد آن را به نحوي ذخيره كنيد. در غير اين صورت ، هنگامي كه پايتون خط بعدي كد را اجرا مي كند ، اطلاعات از بين مي رود. براي اين منظور ما از يك متغير با برچسب ظرف براي ذخيره اين مقدار بازگشتي توسط ورودي براي استفاده بعدي استفاده خواهيم كرد. شما مي توانيد از اين متغير iranian cyber براي بازيابي اين مقدار بعدا با مراجعه به نام برچسب استفاده كنيد.
در درسهاي بعدي با متغيرها بيشتر آشنا خواهيد شد. در حال حاضر ، به خاطر داشته باشيد كه آموزش پايتون براي كودكان پايتون يكي از مهمترين منابع ارائه شده توسط همه زبان هاي برنامه نويسي است ، نه فقط پايتون.
برنامه هاي زير را بررسي كنيد و دكمه پخش را در بالا فشار دهيد. پوسته اي نمايش داده مي شود كه رشته سريع را نمايش مي دهد و منتظر ورودي است. پس از آن ، نام خود را در كنسول زير تايپ كرده و enter را بزنيد.
برنامه هاي زير را بررسي كنيد و دكمه پخش را در بالا فشار دهيد. پوسته اي نمايش داده مي شود آموزش پايتون براي كودكان كه رشته سريع را نمايش مي دهد و منتظر ورودي است. سپس نام خود را پس از س typeال تايپ كرده و Enter را فشار دهيد.
اگر همه چيز خوب پيش رفت ، بايد پيام "سلام (نام شما)" را مشاهده كنيد. در مورد من ، "سلام وين" را مي بينم.
امتیاز:
بازدید:
|
|
[قالب وبلاگ : سایت آریا] [Weblog Themes By : sitearia.ir] |