omidcode
برنامه نويسي نوجوانان و بزرگسالان

يك سيستم خودكار به لطف برنامه اي كار آموزش برنامه نويسي براي نوجوانان  مي كند كه نوشته شده، سپس پياده سازي شده و سپس بهينه سازي شده است تا به مشخصات تعريف شده در چارچوب يك پروژه احترام بگذارد.

برنامه نويسي مربوط به تمام اقدامات انجام شده براي نوشتن اين برنامه است.

  1. دانش

◄ تعريف، مباني و ساختار برنامه نويسي را بدانيد

مثال :

هنگام نوشتن برنامه يك سيستم خودكار، متغيرها  آموزش برنامه نويسي براي نوجوانان بايد اعلام شوند. متغيرها داده هاي مرتبط با يك نام يا يك مقدار در يك برنامه كامپيوتري مانند تشخيص حضور هستند كه در اين مثال آن را "DECTpresence" مي ناميم.

اعلان متغير "DECTpresence".

در نرم افزار برنامه نويسي Scratch

 

 

◄ برنامه اي بنويسيد، اجرا كنيد و توسعه دهيد (تست، تصحيح) برنامه اي كه يك سيستم خودكار را كنترل مي كند و رفتار را در رابطه با مشخصات بررسي مي كند.

مثال :

زمان اجرا يكي از پارامترهاي يك برنامه پيچيده آموزش برنامه نويسي براي نوجوانان  است كه مي توان آن را بهينه كرد. در فرآيند بهينه سازي يك برنامه، شناسايي بخش هاي مختلف برنامه كه باعث كندي شناسايي شده مي شود، مناسب خواهد بود.

  1. چيزهايي كه بايد به خاطر بسپاريد - واژه نامه

سنسور: ابزاري كه براي به دست آوردن اطلاعات ماهيت آنالوگ استفاده مي شود و اندازه گيري كميت فيزيكي را ممكن مي سازد.

آشكارساز: ابزار اندازه گيري كه براي به دست آوردن اطلاعاتي با ماهيت منطقي استفاده مي شود كه در حضور عنصر يا موقعيتي كه به طور خاص براي آن طراحي شده است، حالت را تغيير مي دهد. روي يك بيت (0 يا 1) كدگذاري شده است زيرا كميت فيزيكي يا موجود است يا وجود ندارد. آشكارسازها سيگنال هاي ديجيتالي را ارائه مي دهند.

محرك: تجهيزاتي كه از انرژي دريافتي يك پديده فيزيكي توليد مي كند. اين مورد در مورد موتوري است كه از جريان الكتريكي حركت ايجاد مي كند.

الگوريتم: توالي مرتبي از عمليات ابتدايي كه منجر ب آموزش برنامه نويسي براي نوجوانان ه نتيجه دلخواه مي شود و حل يك مسئله را ممكن مي سازد. يك الگوريتم ساختار اصلي يك برنامه كامپيوتري را نشان مي دهد.

الگوريگرام: نموداري كه يك الگوريتم را به روشي بسيار ساده نشان مي دهد كه همه مي توانند آن را درك كنند. به يك الگوريتم «فلوچارت» يا «فلوچارت برنامه‌نويسي» نيز گفته مي‌شود.

برنامه: دنباله اي منظم از دستورات و دستورات، نوشته شده به زبان معين، كه امكان انجام چندين كار را فراهم مي كند. يك برنامه ترجمه كامپيوتري يك الگوريتم را به زبان برنامه نويسي كامپيوتر انتخاب شده نشان مي دهد.

برنامه فرعي: برنامه ثانويه يك سيستم خودكار كه برنامه اصلي به آن فراخواني مي كند.

برنامه اصلي: برنامه اي كه عملكرد يك سيستم  آموزش برنامه نويسي براي نوجوانان خودكار را مديريت مي كند.

برنامه نويسي: مجموعه اي از اقدامات مختلف كه براي نوشتن يك برنامه انجام مي شود.

دستورالعمل: مجموعه اي از كاراكترها كه در يك زبان برنامه نويسي انتخاب شده، عمليات ابتدايي انجام شده توسط كامپيوتر را تعريف مي كند.

فرمان: مجموعه اطلاعاتي است كه به زنجيره هاي انرژي و اطلاعات يك شي فني منتقل مي شود و امكان تغيير رفتار يك شي را براي مطابقت با مشخصات مي دهد.

توالي دستورالعمل: توالي مراحل مختلف يك برنامه كامپيوتري.

حلقه: بخشي از يك برنامه كامپيوتري كه اجازه مي آموزش برنامه نويسي براي نوجوانان  دهد يك دستورالعمل خاص چندين بار تكرار شود.

دستورالعمل مشروط: دستورالعملي كه در صورت تأييد يك شرط معين انجام مي شود.

متغير: داده هاي مرتبط با يك نام يا مقدار در يك برنامه كامپيوتري.

خط كد: متن يك برنامه كامپيوتري كه به يك زبان خاص نوشته شده است.

كد منبع: فايل متني كه به شما امكان مي دهد با استفاده از خطوط كد يك برنامه كامپيوتري ايجاد كنيد.

تأخير: زمان تعيين شده در ثانيه بين دو عمل يك سيستم خودكار.

بهينه سازي يك برنامه: تكنيكي كه شامل اصلاح يك برنامه كامپيوتري به منظور كارآمدتر كردن آن (مثلا با كاهش اندازه يا افزايش سرعت برنامه)، با هدف رعايت مشخصات است.

رابط: مجموعه اي از عناصر مادي (قطعات الكترونيكي، الكتريكي، پنوماتيكي و مكانيكي) يا مجازي (برنامه ها) كه امكان تبادل اطلاعات بين زنجيره هاي انرژي و اطلاعات يك شي فني را فراهم مي كند.

Scratch: نرم افزاري كه به شما امكان  آموزش برنامه نويسي براي نوجوانان مي دهد برنامه نويسي گرافيكي را به صورت بلوك انجام دهيد.

چگونه اين دوره را پيدا كرديد؟

 

به اين دوره امتياز دهيد

 

 

 

امتياز 2.7 / 5. تعداد آرا: 26

مباحث امتحاني

 

اشتراك در

پشتيباني آكادميك آنلاين را با myMaxicours كشف كنيد

اين سرويس بستري از محتواي تعاملي، سرگرم كننده و متنوع را براي دانش آموزان از CP تا Terminale ارائه مي دهد. ما جهان‌هاي سازگار با گروه‌هاي سني را به منظور ارتقاي تمركز، تشويق و ايجاد انگيزه در هر سطحي ارائه مي‌كنيم. ما مي خواهيم همه احساس خوبي داشته باشند تا بتوانند با آ Programming training for teenagers رامش كامل ياد بگيرند و پيشرفت كنند!


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: برنامه نويسي كودكان،
موضوع:
[ ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ ] [ ۰۴:۴۰:۳۷ ] [ اميد ] [ نظرات (0) ]

 

 

 

اين بدان معني است كه مشاغل در فضاي فناوري همچنان قابل  آموزش برنامه نويسي براي نوجوانان  توجه تر خواهد بود زيرا شركت هاي بيشتري از فناوري به عنوان راهي براي اطمينان از ماندگاري در عمليات خود استقبال مي كنند.

 

اكثر نوجوانان لپ‌تاپ‌هاي مخصوص به خود را دارند، بنابراين همه چيز را براي يادگيري كدنويسي در اختيار دارند.

 

نوجوانان كجا مي توانند كدنويسي آنلاين بياموزند؟

منابع زيادي وجود دارد كه مي‌توانيم از آنها براي آموزش  آموزش برنامه نويسي براي نوجوانان به فرزندانمان استفاده كنيم كه چگونه با كدنويسي شروع كنند. برخي رايگان هستند در حالي كه برخي ديگر نسخه هاي پرميوم دارند.

 

دوره هاي زير بهترين دوره هاي كدنويسي آنلاين هستند كه مي توانيد براي نوجوانان خود بيابيد.

 

برنامه نويسي پايتون براي كودكان

كدنويسي را با اين 50 بازي و فعاليت براي بچه ها ياد بگيريد كه اصول اوليه زبان برنامه نويسي پايتون را آموزش مي دهند. بسياري از تصاوير رنگارنگ و اسكرين شات هاي مرجع مفيد! براي آموزش كدنويسي به بچه هاي 10 ساله و بزرگتر طراحي شده است.

 

برنامه نويسي پايتون براي نوجوانان

براي بچه هاي بزرگتر و بزرگسالان، نگاهي به اين  آموزش برنامه نويسي براي نوجوانان برنامه برنامه نويسي پايتون براي نوجوانان بيندازيد. بيش از 130 تمرين براي يادگيري برنامه نويسي پايتون، از جمله مسائل مربوط به درك زبان هاي برنامه نويسي مختلف.

 

 

 

كداكيد

براي كودكان 6 تا 15 ساله، اين يكي از بهترين منابع آنلاين براي آموزش كدنويسي به كودكان است. آنها اغلب براي بچه هايي كه علاقه مند هستند درس هاي كدنويسي خود را به سطح ديگري ببرند، كمپ هاي بوت كدنويسي و اردوهاي فني ايجاد مي كنند.

 

كداكيد

 

آنها هميشه مطمئن مي شوند كه محتواي آنها به روز آموزش برنامه نويسي براي نوجوانان  و معاصر است تا راه حل هايي براي مشكلاتي كه جامعه مدرن را تحت تأثير قرار مي دهد منعكس كند. بازي هاي انيميشن و كدنويسي نيز براي آموزش زبان هاي برنامه نويسي مختلف مورد استفاده قرار مي گيرند.

 

Code.org

هدف اين پلتفرم آموزش كامل علوم كامپيوتر به فرزندان شماست. آنها يك پلت فرم برنامه نويسي دارند كه بچه ها مي توانند در كنار آن سخنراني هاي ساده و ساده و درس هاي كدنويسي را دنبال كنند.

 

هدف اصلي اين پلتفرم زنان و افراد بي بضاعت جامعه ما هستند. خوبي در مورد فرآيند يادگيري آنها اين است كه خود گام است، به اين معني كه بچه هاي شما مي توانند زماني را براي يادگيري كدنويسي در زمان خود اختصاص دهند.

 

ويدئوها و برنامه درسي ارائه شده توسط اين منبع كاملا رايگان است.

 

تينكر

اين يك ابزار پولي است اما ارزش قيمتش  آموزش برنامه نويسي براي نوجوانان را دارد. Tynker از مدلي از بلوك‌هاي به هم پيوسته استفاده مي‌كند كه لذت بردن از كدنويسي و تصاوير بصري را براي نوجوانان شما آسان مي‌كند كه هنگام قرار دادن يك فرمان خاص اتفاق مي‌افتد.

 

زماني كه فرد مجبور است قبل از رفتن به سطوح پيشرفته تر، يك سطح را پاك كند، ساختار پيشرفت رتبه بندي شده اي دارند. Tynker براي آسان‌تر كردن كار براي همه، كلاس‌هايي را توسعه داده است كه براي هر گروه سني كدنويسان مبتدي ارائه مي‌شود.

 

 

 

نوجواناني كه كدنويسي آنلاين را ياد مي گيرند

 

آكادمي خان

آكادمي خان براي طولاني ترين زمان تلاش خود را براي ارائه محتواي آموزشي به ميليون ها دانش آموز در سراسر جهان اختصاص داده است.

 

آنها يك بخش محاسباتي دارند كه در آن به آموزش برنامه نويسي به بچه ها اختصاص مي دهند. مدرسان افراد بسيار ماهر و با تجربه اي هستند كه مطالب را به شيوه اي سرگرم كننده و جذاب ارائه مي دهند.

 

دوره ها ساده و قابل درك هستند.

 

 

 

كثرت نگري

اين ممكن است يكي از بزرگ‌ترين كتابخانه‌هاي  آموزش برنامه نويسي براي نوجوانان آموزشي آنلاين با ميليون‌ها دوره آموزشي و مدرس باشد كه هميشه محتواي شگفت‌انگيز را ارائه مي‌كنند.

 

تنها كاري كه بايد انجام دهيد اين است كه يك نمايه ايجاد كنيد و دوره هايي را كه مي خواهيد انجام دهيد اضافه كنيد. Pluralsight سپس دوره هاي ديگري را در مسير شما پر مي كند كه به شما كمك مي كند تا آنچه را كه براي مطالعه سريعتر نياز داريد پيدا كنيد.

 

هر دوره توسط آموزگاران تاييد شده ارائه مي شود. آنها اشتراك ماهيانه 29 دلار را دريافت مي كنند.

 

اگرچه اين يك اشتراك پولي است، اما در اينجا دوره هاي كدنويسي زيادي براي نوجوانان خواهيد يافت.

 

 

 

كورسرا

اين پلتفرم توسط اساتيد دانشگاه استنفورد براي آموزش برنامه نويسي براي نوجوانان  تدريس دوره هاي مختلف كه پس از اتمام موفقيت آميز به گواهينامه مجهز مي شوند، تاسيس شد.

 

در اينجا مي توانيد دوره هايي را براي هر سطحي از يادگيري پيدا كنيد. بسياري از دوره هاي كد نويسي كه در اين پلتفرم خواهيد يافت به صورت رايگان ارائه شده اند.

 

 

 

نوجوانان برنامه نويسي آنلاين را ياد مي گيرند

 

 

 

كدنويسان

زبان برنامه نويسي پايتون امروزه بسيار رايج شده است و اين ابزار در آموزش برنامه نويسي پايتون تخصص دارد.

 

اين پلت فرم را به معلمان مي دهد تا به بچه ها آموزش برنامه نويسي براي نوجوانان  كدنويسي آموزش دهند. با يك سيستم مديريت يادگيري بصري و بسيار تعاملي (LMS)، اين شايد يكي از بهترين و آسان ترين پلتفرم هاي آموزش كد آنلاين باشد.

 

آنها يك آزمايش ماهانه براي حداكثر 30 دانش آموز و يك مدل قيمت گذاري را با افزايش تعداد دانش آموزان ارائه مي دهند.

 

 

 

Udemy

Udemy ميزبان هزاران ويديو از سازندگان محتوا در سراسر جهان است. اين بيشتر شبيه يك بازار براي تقريباً هر دوره روي زمين است.

 

در اينجا مي‌توانيد توليدكنندگان محتوا و كدنويس‌هاي شگفت‌انگيزي را پيدا كنيد كه چيزهاي خود را مي‌فروشند. خوبي Udemy اين است كه دوره ها معمولاً خود گام هستند، وقت Programming training for teenagers ي دوره اي را خريداري مي كنيد، براي يك عمر به اين دوره دسترسي خواهيد داشت.

 

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: برنامه نويسي كودكان،
موضوع:
[ ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ ] [ ۱۰:۳۷:۱۵ ] [ اميد ] [ نظرات (0) ]

براي برخي از برنامه هاي كامپيوتري، دسترسي به داده ها  نرم افزار برنامه نويسي براي كودكان تنها از طريق ساختارهاي داده اي كه در بالا مشاهده كرديد امكان پذير است. اما براي ديگران، به ويژه وب سايت ها، به ابزارهاي ذخيره سازي ديگري نياز داريد. اينجاست كه پايگاه داده ها وارد عمل مي شوند.

 

همانطور كه در طول اين مقاله متوجه شده ايد، يادگيري كدنويسي يا توسعه برنامه هاي كامپيوتري مستلزم كار زياد با داده ها است.

 

پايگاه داده در برنامه نويسي كامپيوتر ضروري است. ب نرم افزار برنامه نويسي براي كودكان ه همين دليل است كه يكي از پايه هاي اين رشته، دانستن نحوه كار با پايگاه هاي داده از زبان برنامه نويسي است.

 

موضوع پايگاه هاي داده بسيار گسترده است و همه حداقل به طور مستقيم مي دانند كه چيست. آنچه در اين مرحله بايد بدانيد اين است كه چندين نوع پايگاه داده وجود دارد: به اصطلاح پايگاه هاي داده SQL (مانند Oracle، SQL Server، MySQL)، پايگاه هاي داده به اصطلاح NewSQL، و به اصطلاح پايگاه هاي داده NoSQL مانند Cassandra، HBase.

 

براي دسترسي به پايگاه هاي داده به طور كلي، بايد با نرم افزار برنامه نويسي براي كودكان  يك پروتكل داده سازگار با DBMS كه آن را ميزباني مي كند، ارتباط برقرار كنيد. رايج ترين پروتكل داده ODBC است. اطلاعاتي كه هنگام اتصال از شما خواسته مي شود به طور كلي عبارتند از:

 

آدرس سروري كه در آن ذخيره شده است

اطلاعات اتصال به پايگاه داده و سرور

نام پايگاه داده

اطلاعات احراز هويت

پس از برقراري ارتباط با DBMS، بايد بر API يا چارچوب ارائه شده توسط زبان خود مسلط شويد تا DBMS مورد نظر را دستكاري كنيد. به عنوان مثال، در مايكروسافت API مورد نظر ADO.NET خواهد بود.

 

در اينجا يك مثال از اتصال پايگاه داده است:

 

استاتيك عمومي MySqlConnection ConnectionDB (ميزبان رشته نرم افزار برنامه نويسي براي كودكان ، پورت int، پايگاه داده رشته، نام كاربري رشته، رمز عبور رشته)

            String connString = "Server=" + host + "; Database=" + database + "; port=" + port + "; UserId=" + username + "; password=" + password ;

           MySqlConnection conn = جديد MySqlConnection(connString);

           اتصال بازگشت

 

آموزش - Spark و پايگاه هاي داده

 

آيا با پايگاه داده كار مي كنيد؟ براي يادگيري نحوه پرس نرم افزار برنامه نويسي براي كودكان  و جو از پايگاه داده هاي راه دور و توسعه برنامه هاي NoSQL با Apache Spark اينجا را كليك كنيد. 6 DBMS تحت پوشش هستند: MySQL، SQL Server، Postgre SQL، HBase، Cassandra و Elasticsearch

 

ابزارها و نرم افزارهاي مورد نياز براي برنامه نويسي

در اين مرحله، شما اصول اوليه مورد نياز براي ايجاد برنامه كامپيوتري خود را داريد. اما براي اينكه بتوانيد واقعاً كدنويسي كنيد، به ابزارها و نرم افزارهاي خاصي نياز داريد. اين چيزي است كه در اين بخش خواهيم ديد.

 

ابزار شماره 1: زبان برنامه نويسي

اولين ابزاري كه براي برنامه نويسي نياز داريد واضح نرم افزار برنامه نويسي براي كودكان  است: زبان برنامه نويسي است. براي اينكه بفهميد چيست، بايد الگوريتم را درك كنيد.

 

شما به ياد داريد كه زبان توصيف مورد استفاده براي نوشتن

نتيجه تجزيه و تحليل يك مسئله را الگوريتم مي گويند. وقتي اين الگوريتم را به يك زبان ترجمه مي كنيم، در حال كدنويسي هستيم.

 

در نتيجه، يك زبان برنامه نويسي يك زبان ارتباطي نرم افزار برنامه نويسي براي كودكان  مياني بين انسان و ماشين است كه نوشتن به زباني قابل فهم توسط ماشين، مجموعه عملياتي كه كامپيوتر بايد انجام دهد را ممكن مي سازد.

 

بسته به پارادايم برنامه نويسي و دسته بندي مشكلي كه مي خواهيد حل كنيد، زبان هاي زيادي وجود دارد. براي انتخاب بهتر از ميان اين انبوه زبان ها، بايد از خود بپرسيد كه چه كاري مي خواهيد انجام دهيد. چه نوع برنامه كامپيوتري مي خواهيد بسازيد؟ بسته به پاسخي كه قرار است ارائه دهيد، بايد زبان خود را انتخاب كنيد.

 

در اينجا چند نمونه از زبان هايي كه بر اساس الگوي برنامه نويسي آنها طبقه بندي شده اند آورده شده است:

 

پارادايم برنامه نويسي

 

زبان برنامه نويسي

 

برنامه ريزي رويه اي

 

PHP (نسخه كمتر از 4)، Fortran، C، Perl، PL/SQL و غيره.

 

برنامه نويسي ساختاريافته

 

فرترن، سي،  نرم افزار برنامه نويسي براي كودكان پاسكال و غيره

 

برنامه نويسي تابعي

 

Scala، Ocaml، Haskell، Erlang و غيره.

 

برنامه نويسي منطقي

 

Prolog، Python، Oz و غيره

 

برنامه نويسي شي گرا

 

جاوا، سي شارپ، PHP (فراتر از نسخه 4)، روبي، VB.Net، پايتون و غيره.

 

مي‌توانيد ببينيد كه زبان‌هاي خاصي وجود دارند كه به خط ديگري برمي‌گردند. در واقع، همانطور كه در بخش پارادايم برنامه نويسي اشاره كرديم، زبان هايي وجود دارند كه از چند Programming software for children ين پارادايم پشتيباني مي كنند. كه به شما امكان مي دهد انواع حرفه اي را انجام دهيد


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: برنامه نويسي كودكان،
موضوع:
[ ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ ] [ ۰۳:۰۴:۲۷ ] [ اميد ] [ نظرات (0) ]

برنامه نويسي ضروري: مروري ب نرم افزار برنامه نويسي براي كودكان ر قديمي ترين پارادايم برنامه نويسي

خواه توسعه برنامه، برنامه نويسي ماشين يا توسعه نرم افزار سازماني باشد، قبل از نوشتن خط اول كد، توسعه دهنده بايد زبان برنامه نويسي مورد نظر خود را انتخاب كند. دامنه زبان هاي برنامه نويسي بسيار متنوع است. با اين حال، اين زبان ها را مي توان بر اساس دو پارادايم برنامه نويسي اصلي طبقه بندي كرد: برنامه نويسي ضروري و برنامه نويسي اعلامي. هر دو رويكرد مزايا و معايبي دارند.

 

ويژگي هاي پارادايم برنامه نويسي امري چيس نرم افزار برنامه نويسي براي كودكان  ت؟ توسعه دهندگان چه شكاف هايي را بايد در نظر بگيرند؟ اين مقاله پاسخ به سؤالات اصلي مربوط به پارادايم امري را گرد هم مي آورد.

 

خلاصه

برنامه نويسي ضروري چيست؟

مقايسه برنامه نويسي اعلاني و امري

نمونه اي از برنامه نويسي ضروري

مزايا و معايب پارادايم برنامه نويسي امري

برنامه نويسي ضروري چيست؟

برنامه نويسي امري (از لاتين imperare = به ترتيب) قديمي ترين پارادايم برنامه نويسي است. اين پارادايم يك برنامه را به عنوان دنباله اي واضح از دستورالعمل هاي كامپيوتري تعريف مي كند.

 

بنابراين، كد منبع زبان‌هاي ضروري، دنبال نرم افزار برنامه نويسي براي كودكان ه‌اي از دستورات را تعيين مي‌كند و تعيين مي‌كند كه كامپيوتر چه زماني بايد كدام عمل را براي رسيدن به نتيجه دلخواه اجرا كند. سپس مقادير استفاده شده در متغيرها به زمان اجراي برنامه تبديل مي شوند. براي كنترل دستورات، ساختارهاي كنترلي، مانند حلقه ها يا شاخه ها، در كد يكپارچه مي شوند.

 

پارادايم برنامه نويسي ضروري بسيار ملموس است و با سيستم كار مي كند. كد به راحتي قابل درك است، اما نوشتن بسياري از خطوط كد منبع براي توصيف آنچه كه زبان هاي برنامه نويسي اعلامي در چند كلمه به دست مي آورند ضروري است.

 

معروف ترين زبان هاي برنامه نويسي ضروري:

 

فرترن

جاوا

پاسكال

ALGOL

در مقابل

در مقابل#

C++

براي مونتاژ كردن

پايه اي

COBOL

پايتون

روبي

زبان هاي برنامه نويسي ضروري مختلف را م نرم افزار برنامه نويسي براي كودكان ي توان به سه سبك برنامه نويسي ثانويه ديگر تقسيم كرد: سبك برنامه نويسي ساختاري، رويه اي و مدولار.

 

سبك برنامه نويسي ساخت يافته اصل ضروري اساسي را به سازه هاي كنترل بتن گسترش مي دهد: توالي، انتخاب و تكرار (تكرار). تسلط يا اجتناب كامل از دستورات پرش، كه كد ضروري را به طور غيرضروري پيچيده مي كند، در پس زمينه اتفاق مي افتد.

 

رويكرد رويه‌اي، وظيفه‌اي را كه بايد اجرا شود به چن نرم افزار برنامه نويسي براي كودكان  د كار فرعي تقسيم مي‌كند، كه كد بايد به طور جداگانه توضيح دهد. بلوك هاي برنامه نويسي ايجاد شده مي توانند مجدداً در برنامه هاي ديگر استفاده شوند. مدل برنامه نويسي مدولار با طراحي، توسعه و آزمايش اجزاي مختلف برنامه به طور مستقل از يكديگر، حتي فراتر مي رود. تنها در انتها تركيب ماژول هاي مختلف خود نرم افزار را تشكيل مي دهد.

 

مروري بر نظام مند كردن برنامه نويسي اعلاني و امري

برنامه نويسي امري يكي از دو پارادايم اصلي برنامه نويسي در علوم كامپيوتر است.

مقايسه برنامه نويسي اعلاني و امري

يك عنصر اساسي، پارادايم برنامه نويسي امري را از پارادايم برنامه نويسي اعلامي متمايز مي كند. به طور خلاصه: برنامه نويسي ضروري بر FLOW تمركز مي كند، برنامه نويسي اعلاني بر روي OBJECTIVE.

 

معني آن چيست ؟ پارادايم برنامه نويسي ضروري نرم افزار برنامه نويسي براي كودكان در قالب يك دستورالعمل گام به گام (جريان) نوشته شده است تا توسط كامپيوتر دنبال شود. به صراحت توالي مراحلي را كه بايد براي دستيابي به راه حل مورد نظر انجام شود، تشريح مي كند. در مقابل، برنامه نويسي اعلامي، مستقيماً نتيجه نهايي مورد نظر (هدف) را توصيف مي كند. يك مثال عالي از اين موضوع در آشپزخانه‌هاي ما يافت مي‌شود: زبان‌هاي دستوري دستور العمل‌ها را بيان مي‌كنند، زبان‌هاي اعلامي عكس‌هايي از غذاي آماده ارائه مي‌دهند.

 

با زبان هاي اعلاني، كد منبع در رابطه با رويه مشخصي كه بايد دنبال شود بسيار انتزاعي باقي مي ماند. براي رسيدن به راه حل، از الگوريتمي استفاده مي كنيم كه به طور خودكار روش هاي مناسب را جستجو و اعمال مي كند. اين روش مزاياي زيادي دارد: نه تنها نوشتن برنامه ها بسيار سريعتر است، بلكه برن نرم افزار برنامه نويسي براي كودكان امه ها نيز مي توانند به راحتي بهينه شوند. هنگامي كه يك روش جديد توسعه مي يابد، دستورالعمل هاي انتزاعي در كد منبع به الگوريتم اجازه مي دهد تا به راحتي از آن استفاده كند.

 

نمونه اي از برنامه نويسي ضروري

پارادايم برنامه نويسي امري به دليل سبك آموزشي آن قابل Programming software for children  توجه است، كه معمولاً به خطوط كد زيادي نياز دارد تا آنچه را كه سبك اعلامي مي تواند در چند كلمه توصيف كند، بيان كند. در مثال زير، n


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: برنامه نويسي كودكان،
موضوع:
[ ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ ] [ ۰۲:۰۹:۰۶ ] [ اميد ] [ نظرات (0) ]

يك آموزش تعاملي كه در آن بچه ها ا شروع برنامه نويسي براي كودكان ز طريق درس هايي كه بر عمل و نتايج تمركز دارند راهنمايي مي شوند. براي مبتديان عالي است زيرا مقدمه اي ساده و ملايم براي برنامه نويسي است كه از اشكال ساده به انيميشن و فراكتال ها مي رسد. براي كودكان پيش از نوجواني ساخته شده است، اما ممكن است با كمك براي بچه هاي كوچكتر كار كند.

 

اين منبعي براي كودكان و نوجواناني است كه مي خواهند  شروع برنامه نويسي براي كودكان يك زبان برنامه نويسي را خودشان ياد بگيرند، اما همچنان به حمايت يك جامعه با تجربه از مردم مي خواهند! StackOverflow يك سايت پرسش و پاسخ است كه براي پاسخ به طيف متنوعي از سوالات علوم كامپيوتر طراحي شده است.

 

كد ماون كد نويسي براي بچه ها

كد Maven

 

سن: 13+

مجاني

 

CodeMaven يك آموزش تعاملي است كه در آن نوجوانان و شروع برنامه نويسي براي كودكان  بزرگسالان مي توانند مفاهيم مهم برنامه نويسي مانند متغيرها، حلقه ها، شرطي ها، عبارات و توابع را با مثال معرفي كنند. پيگيري آن آسان است و بيش از 50 درس دارد كه دانش‌آموزان مي‌توانند با سرعت خودشان تمام كنند.

 

درجه بيت

BitDegree

سن: 16+

مجاني

 

BitDegree به‌عنوان يكي از محبوب‌ترين پلتفرم‌هاي شروع برنامه نويسي براي كودكان  آموزش الكترونيكي، تعداد زيادي دوره‌هاي سرگرم‌كننده علوم كامپيوتر را ارائه مي‌دهد!

 

كد ماون كد نويسي براي بچه ها

بازي Maven

 

سن: 16+

مجاني

 

Game Maven بخشي از خانواده بازي‌ها و ابزار شروع برنامه نويسي براي كودكان هاي آموزشي Crunchzilla است. اين يك آموزش تعاملي براي يادگيري جاوا اسكريپت است. براي كدنويسي انيميشن ها و بازي ها بلافاصله دستورالعمل هاي ساده را دنبال كنيد. اگرچه آنها توضيح زيادي در مورد كد ارائه نمي دهند، بنابراين تكميل آن با آموزش ها يا كتاب هاي درسي مفيد است.

 

بازي كدين

CodinGame

 

سن: متفاوت است

مجاني

 

با حل چالش هاي سرگرم كننده در بيش از 25 زبان كه به شروع برنامه نويسي براي كودكان  همه موضوعات برنامه نويسي داغ مي پردازد، مفاهيم جديد را بياموزيد. در CodinGame، در بازي‌ها و مسابقات با توسعه‌دهندگان ديگر رقابت كنيد تا رتبه‌هاي برتر را كسب كنيد. كودكان و بزرگسالان مي توانند زبان ها و الگوريتم ها يا ترفندهاي جديدي را كشف كنند.

 

برنامه نويسي براي كودكان رايگان، coursera

كورسرا

سن: متفاوت است

مجاني

 

با ارائه بيش از 1000 دوره از 119 موسسه، تعدادي شروع برنامه نويسي براي كودكان  دوره برنامه نويسي مقدماتي رايگان در تخصص هاي مختلف از دانشگاه ها وجود دارد. اين پلتفرم خود را به عنوان يك ابزار بسيار همه كاره و ارزشمند در يادگيري كد معرفي مي كند.

 

freecodecamp

كمپ كد رايگان

سن: متفاوت است

مجاني

 

HTML5، CSS3، جاوا اسكريپت، پايگاه‌هاي داده، React.js، Node.js و موارد ديگر را مي‌توان با پيوستن به اين انجمن غيرانتفاعي از دانشجويان و متخصصان آموخت. شروع برنامه نويسي براي كودكان  براي پيشرفت مهارت‌ها با هم كار كنيد و براي ساخت اپليكيشن‌هاي رايگان و كمك به اين سازمان غيرانتفاعي كار كنيد.

 

edx

edX

سن: متفاوت است

مجاني

 

يكي ديگر از پلتفرم‌هاي پيشرو در يادگيري آنلاين كه منبع باز است، edX توسط دانشگاه هاروارد و MIT تأسيس شد، بنابراين مي‌توانيد اعتماد كنيد كه مهارت‌ها و تئوري‌هاي پيشرفته‌اي را از بيش از ۵۰ مدرسه موجود در مطالب آنها ياد خواهيد گرفت.

 

برنامه نويسي براي كودكان رايگان، udemi

Udemy

سن: متفاوت است

مجاني

 

Udemy يك پلت فرم يادگيري آنلاين است كه براي  شروع برنامه نويسي براي كودكان بهبود يا يادگيري مهارت هاي جديد استفاده مي شود. اين سايت با تعداد زيادي دوره رايگان برنامه نويسي كه از طريق درس هاي ويديويي تدريس مي شود، مانند چارچوب هاي پايتون، API ها، HTML، CSS، + Payments، گزينه مناسبي براي ارتقاي توانايي هاي شما است.

 

آگوپي

AGupieWare

سن: متفاوت است

مجاني

 

يك توسعه‌دهنده برنامه مستقل كه يك برنامه درسي بر اساس دوره‌هاي رايگان ارائه شده توسط استنفورد، MIT، Carnegie Mellon، بركلي و كلمبيا ايجاد كرده است، اين برنامه به 15 دوره تقسيم شده است كه از نظر پيچيدگي و تمركز متفاوت است. ايده آل براي هر كسي كه به دنبال افزايش صلاحيت هاي خود است.

 

github

GitHub

سن: متفاوت است

مجاني

 

در حالي كه ممكن است اين اولين سايتي نباشد كه  شروع برنامه نويسي براي كودكان وقتي مي خواهيد كدنويسي را ياد بگيريد، به آن فكر مي كنيد، اما قطعاً قابل ذكر است! GitHub به دانش آموزان اجازه مي دهد تا در پروژه هاي جالب با يكديگر همكاري كنند و به پروژه هاي افراد ديگر براي مرجع نگاه كنند.

 

MITocw

MIT Open Courseware

سن: متفاوت است

مجاني

 

مؤسسه فناوري ماساچوست دوره هاي در دسترس عموم براي موضوعات متعددي از جمله برنامه نويسي دارد. كودكان و نوجوانان اين فرصت را دارند كه در كلاس هاي يك دانشگاه بسيار معتبر بنشينند!

 

تعهد هك

Hack.pledge()

سن: متفاوت است

مجاني

 

Hack Pledge مربيان و مربيان را با يكديگر  شروع برنامه نويسي براي كودكان مرتبط مي كند تا برنامه نويسان جوان بتوانند از افراد با تجربه ياد بگيرند و رشد كنند.

 

فعاليت هاي كدگذاري cs unplugged

فعاليت هاي Unplugged

سن: متفاوت است

مجاني

 

برنامه نويسي براي كودكان نيز مي تواند بدون  صفحه نمايش باشد. اگر فعاليت هاي عملي بيشتري را ترجيح مي دهيد، ادامه دهيد و برخي از فعاليت هاي بدون برق را امتحان كنيد. اين مجموعه اي از بازي هاي مختلف بدون رايانه براي بازي و فعاليت هاي كاغذي براي چاپ است. تعداد زيادي از منابع كدنويسي  Start programming for kids رايگان براي كودكان در اينجا.

 

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: برنامه نويسي كودكان،
موضوع:
[ ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ ] [ ۰۷:۵۵:۰۴ ] [ اميد ] [ نظرات (0) ]

ممكن است از نقشه ذهني براي سازماندهي شروع برنامه نويسي براي كودكان  و به خاطر سپردن مطالب براي امتحان استفاده كنند. هيچ كودك فقيري را نبايد بنشيند و در ريزه كاري ها و استفاده از يك زبان خاص حفاري كند، بايد آنها را رها كرد تا هر طور كه دوست دارند كشف و كشف كنند.

 

من پيشنهادات جف در مورد Phrogram (كه قبلاً KPL بود) و آليس را دوم مي كنم.

 

تنها پيشنهاد ديگر من Lego Mindstorms NXT است. شروع برنامه نويسي براي كودكان  زبان برنامه نويسي NXT كشيدن و رها كردن است، استفاده از آن بسيار آسان است و پس از يادگيري آن مي تواند كارهاي بسيار پيچيده اي را انجام دهد. همچنين پسرهاي جوان معمولاً دوست دارند اشيا را ببينند. :)

 

من از Alice و NXT با برخي از بچه‌هاي جوان استفاده كرده‌ام، و آنها به خوبي از آن استفاده كرده‌اند.

 

فقط براي اضافه كردن اينكه ما اكنون دو گروه يك  شروع برنامه نويسي براي كودكان ساله داريم كه از Scratch استفاده مي كنند و واقعاً خوب كار مي كند - آنها حلقه ها، زير روال ها و كارهاي كامل را دريافت مي كنند. –

 

افشاي كامل: من يكي از بچه هايي هستم كه شروع برنامه نويسي براي كودكان  زبان برنامه نويسي بچه ها را اختراع كردم، كه  است، كه ديگران اينجا آن را توصيه كرده اند. اجازه دهيد اطلاعات برنامه نويس محور در مورد آن اضافه كنم.

 

اين يك كد IDE است، به جاي كشيدن و رها كردن،شروع برنامه نويسي براي كودكان   يا مبتني بر طراح. اين از طرف ما عمدي بود - ما مي‌خواستيم برنامه‌نويسي مبتني بر متن واقعي، به‌ويژه بازي‌هاي برنامه‌نويسي و گرافيك را آسان و سرگرم‌كننده كنيم. اين يك تفاوت اساسي بين ما و آليس و اسكرچ است. انتخاب شما به كودك، سن و استعداد و اهداف شما بستگي دارد. استفاده از آنها به صورت سريال با همان مبتدي ممكن است راه خوبي باشد - اگر اين كار را انجام دهيد، Scratch، Alice، Phrogram را به عنوان سفارش توصيه مي كنم. Phrogram براي 12 سال به بالا بهترين كار را داشته است، اما من پدراني را با كودكان 6 ساله مي شناسم كه با آن به فرزندان خود آموزش داده اند و من كودكا ن شروع برنامه نويسي براي كودكان  10 ساله را مي شناسم كه خود را با آن آموزش داده اند.

 

اين زبان به همان اندازه كه ما مي‌توانيم آن را بسازيم شبيه انگليسي  شروع برنامه نويسي براي كودكان است و به همان اندازه كه مي‌توانيم آن را بسازيم حداقل است. سس مخفي در سلسله مراتب اشياء مبتني بر كلاس است، كه دوباره به همان اندازه ساده، شهودي و انگليسي است كه ما مي توانيم آن را بسازيم. سلسله مراتب شي براي بازي ها و گرافيك ها بهينه شده است. مدل‌هاي سه‌بعدي و جن‌هاي دوبعدي موجود هستند. حركت مطلق با استفاده از مختصات صفحه پشتيباني مي شود، يا حركت نسبي ala LOGO turtles - Forward(x)، TurnLeft(y).

 

IDE با بيش از 100 مثال، چند مثال زبان (حلقه ها)، چند نمونه يادگيري (آرايه ها)، برخي بازي ها و سيم هاي كاملاً كاربردي (پنگ، فرماندهي موشك، بازي زندگي) ارائه مي شود.

 

براي اينكه بفهميد چقدر زبان و IDE را به كار برده ايم: با 27 دستورالعمل مي توانيد يك مدل سفينه فضايي سه بعدي را در اطراف يك اسكاي باكس سه بعدي با استفاده از صفحه كليد خود بچرخانيد. در مورد اسپرايت 2 بعدي نيز 12 تا 15 دستورالعمل وجود دارد.

 

ما در حال كار بر روي يك نسخه سازگار با Blade از Phrogram هستيم كه به برنامه‌ها اجازه مي‌دهد روي XBox 360 اجرا شوند. بله، XBox، در تلويزيون بزرگ شما. انگيزه خوبي براي شروع يك بچه؟ :)

 

Phrogram شامل پشتيباني از برنامه نويسي مبتني بر كلاس، با روش ها  شروع برنامه نويسي براي كودكان و ويژگي ها است - اما اين فقط كپسوله سازي است، نه وراثت يا چندشكلي.

 

يك آموزش و راهنماي كاربر در دسترس است،

 

كتاب الكترونيكي من در آمازون و ساير مكان‌ها به صورت آنلاين در دسترس است، "Learn to Programme with Phrogram!" و يك مبتدي را با برنامه‌نويسي Pong كلاسيك شروع مي‌كند.

 

برنامه نويسي Phrogram for the Absolute Beginner اثر جري لي فورد جونيور نيز به صورت جلد شوميز در آمازون و جاهاي ديگر موجود است.

 

اشتراك گذاري

پاسخ داده شده در 16 سپتامبر 2008 در 16:53

ويكي جامعه

شوارتز

يك نظر اضافه كنيد

8

راي

 

براي يك بچه، من با آليس مي رفتم. هر بچه‌اي از تعامل كشيدن و رها كردن كه آليس استفاده مي‌كند، بيشتر از اينكه بخواهد به ياد بياورد چگونه هر زبان برنامه‌نويسي را املا و نقطه‌گذاري كند، خوشش مي‌آيد. او ساختارهاي اصلي برنامه نويسي (شرطي، حلقه ها و غيره) را ياد مي گيرد و لذت ساخت يك برنامه متحرك را كه مي تواند به ساير خانواده يا دوستان نشان دهد، تجربه خواهد كرد.

 

يك كلاس CS مبتدي در كالج محلي در واقع از Alice براي آموزش برنامه نويسي به روشي مستقل از زبان استفاده مي كند. اين پايه خوبي براي حركت به سمت برنامه نويسي در يك زبان خاص (يا چند زبان) در ادامه راه فراهم مي كند.

 

اشتراك گذاري

پاسخ داده شده در 21 اوت 2008 در 14:28

ويكي جامعه

جاستين بنت

يك نظر اضافه كنيد

7

راي

 

من اخيراً ارائه اي در مورد GreenFoot (يك محيط يادگيري مبتني بر جاوا براي كودكان) ديدم. عالي به نظر مي رسيد اگر بچه داشتم، امتحانش مي كردم

 

پيوند به ارائه

 

اين يك محيط بسيار بازي است، كه در آن مي توانيد با روش هاي بسيار ابتدايي شروع كنيد. بچه ها فكر كردن را به روشي شي گرا ياد مي گيرند (شما نمي توانيد يك حيوان را مثال بزنيد، Start programming for kids اما مي توانيد يك گربه را مثال بزنيد). و هرچه بهتر شوند، جاوا بيشتري را مي‌توانيد براي/با آنها كشف كنيد.

 

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: برنامه نويسي كودكان،
موضوع:
[ ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ ] [ ۰۷:۰۸:۱۴ ] [ اميد ] [ نظرات (0) ]

 در حالي كه جهان با توسعه فناوري در حال مدرن شدن است كاربرد زبان برنامه نويسي اسكرچ چيست ، كدنويسي و برنامه نويسي يك عنصر ضروري است كه آن را توانمند مي كند. در جايي كه برنامه نويسان حرفه اي و پيشرفته با زبان هاي برنامه نويسي مبتني بر متن سر و كار دارند، مبتديان گزينه كدنويسي Scratch را دارند كه امروزه به خوبي شناخته شده است.

 

Scratch يك زبان برنامه نويسي بصري است كه به مبتديان و كودكان اين امكان را مي دهد تا مهارت كدنويسي خود را با پايه اي قوي توسعه دهند. به عنوان يك انتخاب محبوب براي مبتديان كاربرد زبان برنامه نويسي اسكرچ چيست  و بچه ها شناخته مي شود زيرا به طور خاص براي آنها طراحي شده است و داراي يك رابط كاربر پسند با ويژگي هاي شگفت انگيز ارائه شده است.

 

Scratch مناسب ترين پلتفرم براي مبتديان براي يادگيري كاربرد زبان برنامه نويسي اسكرچ چيست كد نويسي است زيرا توسط متخصصان مخصوصاً براي مبتديان طراحي شده است. نه تنها به افراد كمك مي كند تا اين مهارت هاي كدنويسي را توسعه دهند، بلكه كاربردهاي عملي نيز دارد كه مي تواند توسط افراد اعمال شود. اكنون كاربردهاي عملي كدنويسي Scratch و نحوه استفاده از آن در حوزه هاي مختلف را خواهيم ديد.

 

  1. يادگيري:

 

اولين و مهمترين كاربرد عملي كه براي آن از كدنويسي اسكرچ استفاده مي شود، يادگيري و آموزش است. اين به عنوان راهي براي بچه ها و مبتديان براي ورود به دنياي برنامه نويسي با يك پايه اساسي اما قوي كدنويسي عمل مي كند. مفهوم بصري بلوك اسكرچ، فراگيران جوان را به درك و درك مفاهيم كدنويسي به شيوه اي سرگرم كننده و تعاملي مي طلبد.

 

اين به مبتديان امكان مي دهد تا در مورد ايجاد داستان هاي تعاملي، انيميشن ها و بازي ها بياموزند، دانش آموزان مهارت هاي حل مسئله، تفكر منطقي و خلاقيت را توسعه مي دهند. علاوه بر اين، كدگذاري خراش، همكاري و كار تيمي را فراهم مي كند كه در يك محيط يادگيري بهتر براي افراد كمك مي كند.

 

  1. توسعه بازي:

 

Scratch با پلتفرم بصري خود يك نقطه شروع كاربرد زبان برنامه نويسي اسكرچ چيست  براي توسعه دهندگان مشتاق بازي ارائه مي دهد. كاربران مي توانند بازي هاي خود را با طراحي شخصيت ها، ساخت مكانيك بازي و كدنويسي ويژگي هاي تعاملي ايجاد كنند. كتابخانه گسترده Scratch از جن، صداها و پس‌زمينه‌ها به توسعه‌دهندگان بازي اجازه مي‌دهد تا خلاقيت خود را آشكار كنند و تجربيات جذابي ايجاد كنند. از پلتفرمرهاي ساده گرفته تا پازل هاي پيچيده، امكانات در دنياي توسعه بازي Scratch بي پايان است.

 

  1. انيميشن:

 

در حالي كه كد نويسي اسكرچ ويژگي هاي برنامه نويسي نوجوانان  ضروري متفاوتي را براي افراد فراهم مي كند، همچنين پايه اي قوي براي علاقه مندان به انيميشن ايجاد مي كند. با استفاده از ابزارها و اسكريپت‌هاي داخلي، كاربرد زبان برنامه نويسي اسكرچ چيست  افراد مي‌توانند شخصيت‌ها و اشيايي متحرك بسازند كه هر زمان كه اين كار را انجام مي‌دهند به تعامل خودشان پاسخ مي‌دهند.

 

در ميان ويژگي‌هاي مختلف اسكرچ، ويژگي جدول زماني افراد را قادر مي‌سازد تا ترتيب و زمان‌بندي انيميشن‌ها را كنترل كنند و عمق و واقع‌گرايي را به خلاقيت‌هاي خود اضافه كنند. چه يك انيميشن كوتاه باشد و چه يك ارائه پويا، با كمك اين ابزار شگفت انگيز كه به طور ويژه براي مبتديان طراحي شده است،  كاربرد زبان برنامه نويسي اسكرچ چيست  آنها را قادر مي سازد تا ايده هاي خود را از طريق انيميشن بيان كنند.

 

  1. هنر و موسيقي:

 

به منظور استفاده به عنوان يك روش تعاملي و كمي خنده دارتر، كد نويسي اسكرچ ويژگي هاي هنري و موسيقي را نيز فراهم مي كند. اين نه تنها شامل منطق و مهارت هاي حل مسئله است، بلكه داراي ويژگي هايي است كه افراد مي توانند خود را هنرمندانه بيان كنند.

 

Scratch تركيبي از هنرهاي بصري و موسيقي را فراهم مي كند كه به عنوان يك راه تعاملي براي مبتديان براي يادگيري و تعامل عمل مي كند. از هنر مولد گرفته تا آهنگسازي، Scratch بستري را براي افراد فراهم مي كند تا تقاطع كدنويسي و خلاقيت را كشف كنند. با آزمايش عناصري مانند متغيرها، حلقه‌ها  كاربرد زبان برنامه نويسي اسكرچ چيست  و شرطي‌ها، كاربران مي‌توانند آثار و تركيب‌بندي‌هاي ديجيتال منحصربه‌فردي را ايجاد كنند.

 

  1. شبيه سازي و مدل سازي:

 

كد نويسي خراش مي تواند براي ساختن شبيه سازي ها و مدل ها در زمينه هاي مختلف مانند فيزيك، رياضيات و علوم اجتماعي استفاده شود. با استفاده از موتور فيزيك Scratch و توابع رياضي، كاربران مي توانند شبيه سازي هاي تعاملي ايجاد كنند كه مفاهيم پيچيده را نشان مي دهد. براي مثال، دانش‌آموزان مي‌توانند حركت سيارات را شبيه‌سازي كنند، آزمايش‌هاي مجازي انجام دهند يا پويايي جمعيت را مدل كنند. اين كاربرد عملي كدگذاري Scratch با ارائه شبيه‌سازي‌هاي عملي و تعاملي، تجربيات يادگيري را افزايش مي‌دهد.

 

خطوط پاياني

براي جمع‌بندي همه اطلاعات، طيف گسترده‌اي از  كاربرد زبان برنامه نويسي اسكرچ چيست  برنامه‌هاي كاربردي كاربردي با كدنويسي خراش گنجانده شده است. همانطور كه در بالا توضيح داده شد، كاربردهاي عملي مختلف كدنويسي اسكرچ نه تنها مهارت هاي كدنويسي را توسعه مي دهد، بلكه به توسعه تفكر و طرز فكر كلي كمك مي كند كه مي تواند در جنبه هاي مختلف زندگي نيز اعمال شود. فرقي نمي كند كه كاربر كودك باشد يا

What is the use of Scratch programming language?  فردي كه مشتاق يادگيري كدنويسي است، اسكرچ براي ارائه بهترين يادگيري مفيد است.

 

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ ] [ ۱۱:۵۳:۳۲ ] [ اميد ] [ نظرات (0) ]

 

پالت بلوك جزء مهمي از رابط برنامه نويسي Scratch است.  كاربرد زبان برنامه نويسي اسكرچ چيست اين شامل ليستي از تمام بلوك هاي مورد استفاده براي ايجاد اسكريپت است كه مي تواند به منطقه كد كشيده شود. پالت بلوك به دسته‌هايي تقسيم مي‌شود تا به كاربران كمك كند بلوك مناسب براي نيازهاي خود را پيدا كنند. دسته بندي ها عبارتند از:

 

بلوك هاي هر دسته عملكرد متفاوتي دارند.  كاربرد زبان برنامه نويسي اسكرچ چيست به عنوان مثال، دسته Motion شامل بلوك‌هايي براي جابجايي sprites در اطراف Stage است، در حالي كه دسته Operators شامل بلوك‌هايي براي انجام عمليات رياضي است.

 

 

 

كاربران همچنين مي توانند بلوك ها را با استفاده  كاربرد زبان برنامه نويسي اسكرچ چيست از نوار جستجو در بالاي پالت بلوك جستجو كنند. به‌طور پيش‌فرض، وقتي روي دكمه Code كليك مي‌شود، پالت بلوك در سمت چپ صفحه نمايش داده مي‌شود. با اين حال، مي توان آن را به سمت راست منتقل كرد.

 

 

 

هنگامي كه براي اولين بار با برنامه نويسي Scratch شروع مي كنيد، مهم است كه با پالت بلوك و آنچه كه هر دسته از بلوك ها مستلزم آن هستند آشنا شويد. در غير اين صورت، ايجاد اسكريپت آسان نخواهد بود. درك نحوه استفاده از Block Palette براي يادگيري برنامه نويسي Scratch ضروري است.

 

 

 

برنامه نويسي اسكرچ

 

 

منطقه كد

 

 

منطقه كد جايي است كه كد خود را مي نويسيد، ويرايش م كاربرد زبان برنامه نويسي اسكرچ چيست ي كنيد و اجرا مي كنيد. هنگامي كه دكمه Code فشار داده مي شود، در مركز صفحه نمايش قرار مي گيرد. اسكريپت هايي كه در ناحيه كد مي سازيد، اسپرايت شما را كنترل مي كنند. مي توانيد كد خود را با فشار دادن پرچم سبز بالاي قسمت كد تست كنيد. پس از اتمام كدنويسي، مي توانيد علامت توقف قرمز را فشار دهيد تا كد شما اجرا نشود.

 

 

 

صحنه

 

 

مرحله جايي است كه پروژه هاي Scratch شما جان  كاربرد زبان برنامه نويسي اسكرچ چيست مي گيرند. اين بوم است كه در آن اسپرايت ها و پس زمينه هاي خود را مي سازيد و كد اسكرچ خود را اضافه مي كنيد. مرحله همچنين جايي است كه پروژه خود را آزمايش مي كنيد و آن را با ديگران به اشتراك مي گذاريد.

 

 

 

صفحه 640×480 پيكسل است و مي توانيد از برنامه نويسي نوجوانان  ويرايشگر Scratch paint براي ايجاد پس زمينه دلخواه خود استفاده كنيد. صحنه توسط برخي از ابزارها و كنترل ها احاطه شده است كه مي توان از آنها براي اصلاح sprites و اسكريپت ها استفاده كرد. در بالاي مرحله، پرچم سبز، كه همه اسكريپت هاي پروژه را شروع مي كند، و علامت توقف، كه تمام اسكريپت هاي در حال اجرا را متوقف مي كند، قرار دارد.

 

 

 

در زير مرحله كادر متني Sprite Rename قرار دار كاربرد زبان برنامه نويسي اسكرچ چيست د كه مي‌توان از آن براي تغيير نام sprite استفاده كرد. جعبه هاي ويرايش X و Y موقعيت اسپرايت را كنترل مي كنند. چك باكس Show/Hide تعيين مي كند كه آيا يك sprite روي صحنه قابل مشاهده است يا خير. نوار لغزنده Size اندازه اسپرايت را تغيير مي دهد و انتخابگر جهت جهت اسپرايت را تنظيم مي كند. اين ابزارها و كنترل ها به شما امكان مي دهند پروژه هاي پيچيده اي را در Scratch ايجاد كنيد.

 

 

 

برنامه نويسي اسكرچ

 

 

جن

 

 

Sprites شخصيت‌هاي پروژه Scratch شما هستند. آنها مي تو كاربرد زبان برنامه نويسي اسكرچ چيست انند حيوانات، افراد، اشياء يا حتي اشكال ساده باشند. براي افزودن يك اسپرايت، روي تب "Stage" و دكمه "Sprites" كليك كنيد. مي توانيد يك تصوير را از رايانه خود آپلود كنيد يا از كتابخانه Scratch تصاوير را انتخاب كنيد. هنگامي كه تصويري را انتخاب كرديد، مي‌توانيد به اسپرايت خود يك نام بدهيد و آن را به صحنه اضافه كنيد.

 

شروع به كدنويسي كنيد

 

 

اكنون كه اسپرايت ها و پس زمينه خود را اضافه كرده ايم، بياييد نگاهي به نحوه كدنويسي آنها بيندازيم. Scratch از يك زبان برنامه نويسي بصري استفاده مي كند كه ايجاد پروژه هاي تعاملي را آسان مي كند. براي شروع كدنويسي اسپرايت خود، روي آن دوبار كليك كنيد تا ويرايشگر كد باز شود. ويرايشگر كد داراي چهار زبانه است: ظاهر، صدا، رويدادها و حركت. در هر برگه، بلوك‌هايي از كد را پيدا مي‌كنيد كه مي‌توانيد آن‌ها را به قسمت Scripts بكشيد تا اسپرايت خود را برنامه‌ريزي كنيد.

 

 

 

به عنوان مثال، در برگه Looks، بلوك هايي را براي تغيير كاربرد زبان برنامه نويسي اسكرچ چيست  رنگ اسپرايت يا وادار كردن آن به بيان چيزي روي صحنه پيدا خواهيد كرد. بلوك‌هايي را براي پخش صداها يا آهنگ‌ها در برگه صدا پيدا خواهيد كرد. در برگه رويدادها، بلوك‌هايي را براي پاسخ دادن به ورودي كاربر، مانند كليك ماوس يا فشار دادن كليد، پيدا خواهيد كرد. و در تب Motion، بلوك‌هايي را براي حركت اسپرايت خود روي صحنه يا تغيير اندازه يا جهت آن پيدا خواهيد كرد.

 

 

 

هنگامي كه مقداري كد به اسپرايت خود اضافه كرديد، مي توانيد آن را با كليك بر روي برگه Stage و سپس كليك بر روي نماد سبز رنگ در گوشه سمت راست بالاي ناحيه Stage آزمايش كنيد. اين پروژه شما را در ابتدا اجرا مي كند!

 

 

 

كد نويسي

 

 

ويرايشگر رنگ

 

 

ويرايشگر رنگ يك ابزار همه كاره است كه مي تواند براي مشاهده، ايجاد و ويرايش لباس هاي اسپرايت استفاده شود. بخش لباس به كاربر اين امكان را مي دهد كه بين لباس هاي مختلف جابجايي جابجا شود، در حالي كه صفحه ابزار گزينه هاي مختلفي را براي ويرايش ارائه مي دهد، از جمله ابزار انتخاب، ابزار تغيير شكل، قلم مو، پاك كن و ابزار پر كردن.

 

 

 

علاوه بر اين، ويرايشگر رنگ همچنين شامل يك ابزار متن، يك ابزار خط، يك ابزار دايره و يك ابزار مستطيل است. از اين ابزارها مي توان براي ايجاد اشكال ساده يا پيچيده و افزودن متن به لباس هاي اسپرايت استفاده كرد. به طور كلي، ويرايشگر رنگ ابزار قدرتمندي است كه مي تواند براي ايجاد اسپريت هاي دقيق و سرگرم كننده استفاده شود.

 

 

 

ويرايشگر صدا

 

 

ويرايشگر صدا ابزار قدرتمندي است كه به كاربران امكان مي دهد صداهاي اسپرايت را ايجاد، مشاهده و ويرايش كنند. ويرايشگر صدا داراي دو صفحه اصلي است: صفحه صدا و ناحيه مشاهده. صفحه صداها به كاربران اجازه مي دهد بين صداهاي مختلف جابجا شوند، در حالي كه منطقه مشاهده به كاربران اجازه مي  What is the use of Scratch programming language? دهد امواج صوتي صداي انتخاب شده را مشاهده كنند. بنابراين


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ ] [ ۱۱:۰۷:۲۹ ] [ اميد ] [ نظرات (0) ]

  اكنون تماشا كنيد اين آموزش داراي يك دوره ويديويي  پروژه هاي تمريني پايتون مرتبط است كه توسط تيم Real Python ايجاد شده است. آن را همراه با آموزش مكتوب تماشا كنيد تا درك خود را عميق تر كنيد: نمونه كارها پايتون خود را با 13 ايده پروژه متوسط رشد دهيد

 

يادگيري اصول اوليه پايتون يك تجربه فوق العاده است. اما سرخوشي فقط يادگيري را مي توان با گرسنگي براي پروژه هاي عملي جايگزين كرد. طبيعي است كه بخواهيد پروژه بسازيد، بنابراين نياز به ايده هاي پروژه است.

 

اما مشكل اين است كه برخي از پروژه‌ها براي يك  پروژه هاي تمريني پايتون توسعه‌دهنده پايتون مياني يا خيلي ساده هستند يا خيلي سخت هستند. اين مقاله پروژه‌هايي را پيشنهاد مي‌كند كه مي‌توانيد به عنوان يك توسعه‌دهنده پايتون مياني روي آن‌ها كار كنيد. اين ايده هاي پروژه سطح مناسبي از چالش را براي شما فراهم مي كند.

 

در اين مقاله ياد خواهيد گرفت:

 

اهميت پروژه هاي ساختماني

پلتفرم هاي اصلي كه مي توانيد براي آنها پروژه بسازيد

سيزده ايده پروژه اي كه مي توانيد روي آنها كار كنيد

چند نكته براي كار روي پروژه ها

پاداش رايگان: 5 Thoughts On Python Mastery، پروژه هاي تمريني پايتون  يك دوره رايگان براي توسعه دهندگان پايتون كه نقشه راه و طرز فكري را كه براي ارتقاي مهارت هاي پايتون خود به سطح بعدي نياز داريد به شما نشان مي دهد.

 

اهميت پروژه هاي ساختماني

كار بر روي پروژه ها براي پيشبرد حرفه شما به عنوان يك توسعه دهنده پايتون حياتي است. آنها شما را وادار مي كنند مهارت ها و دانشي را كه به دست مي آوريد به كار ببريد.

 

پروژه ها مي توانند به شما كمك كنند:

 

ايجاد اعتماد به نفس: شما به توانايي خود در ايجاد نرم پروژه هاي تمريني پايتون  افزار بدون در نظر گرفتن سطح پيچيدگي، ايمان بيشتري خواهيد داشت.

 

ساير فناوري‌ها را كاوش كنيد: با ساير فناوري‌هاي مورد نياز در ساخت يك محصول كامل مانند پايگاه‌هاي داده، سرورها و ساير زبان‌ها آشنا خواهيد شد.

 

مفاهيم برنامه نويسي را بهتر درك كنيد: كدنويسي ر پروژه هاي تمريني پايتون ا بهتر ياد خواهيد گرفت و مفاهيمي مانند الگوهاي طراحي و برنامه نويسي شي گرا را درك خواهيد كرد.

 

يك چرخه عمر توسعه نرم افزار كامل را تجربه كنيد: ياد خواهيد گرفت كه چگونه قبل از نوشتن كد برنامه ريزي كنيد، فرآيند كدگذاري را مديريت كنيد و نرم افزار را به روز كنيد.

 

از ساختن پروژه ها به عنوان توسعه دهنده پايتون چيزهاي زيادي مي توان به دست آورد.

 

 

حذف تبليغات

انتخاب پلتفرم پروژه

شما بايد نرم افزار خود را طوري بسازيد كه روي يك پروژه هاي تمريني پايتون  پلتفرم اجرا شود تا افرادي كه دانش فني خاصي ندارند بتوانند از نرم افزار شما استفاده كنند. وب، دسكتاپ و خط فرمان سه پلتفرم اصلي هستند كه مي خواهيد پروژه هاي خود را براي آنها بسازيد.

 

وب

برنامه هاي كاربردي وب برنامه هايي هستند كه در وب اجرا مي شوند، به شرط دسترسي به اينترنت، مي توان به آن ها در هر دستگاهي بدون دانلود دسترسي داشت. اگر مي خواهيد پروژه هاي شما براي همه با دسترسي به اينترنت قابل دسترسي باشد، بايد يك برنامه وب باشد.

 

يك برنامه وب داراي يك انتهاي پشتي و يك قسمت جلويي است. بك‌اند بخشي است كه منطق كسب‌وكار در آن قرار دارد: كد بك‌اند شما داده‌ها را دستكاري و ذخيره مي‌كند. قسمت جلويي رابط برنامه است: كد جلويي شما ظاهر يك برنامه وب را تعيين مي كند.

 

به‌عنوان يك توسعه‌دهنده پايتون، تمركز اصلي برنامه نويسي نوجوانان  شما پروژه هاي تمريني پايتون  روي كدهاي بك‌اند خواهد بود. با اين حال، كد جلويي نيز مهم است، بنابراين براي ايجاد يك رابط كاربري ساده به دانش HTML، CSS و شايد جاوا اسكريپت نياز داريد. فقط اصول اوليه كافي خواهد بود.

 

گزينه ديگر استفاده از پايتون براي هر دو قسمت جلويي و پشتي است. به لطف كتابخانه سندان، كه نياز به HTML، CSS و جاوا اسكريپت را از بين مي برد، مي توانيد به تنهايي روي كد پايتون تمركز كنيد.

 

شما مي توانيد برنامه هاي وب را با پايتون از طريق چارچوب هاي وب مانند جنگو و فلاسك بسازيد. ليست فريم ورك هاي ساخت اپليكيشن هاي وب با استفاده از پايتون طولاني است. گزينه هاي زيادي براي انتخاب وجود دارد، اما جنگو و فلاسك محبوب ترين چارچوب هاي وب باقي مي مانند.

 

رابط كاربري گرافيكي دسكتاپ

هر بار كه كاري را روي رايانه شخصي خود انجام مي دهيد، خواه دسكتاپ يا لپ تاپ، از طريق يك برنامه كاربردي است. به عنوان يك توسعه دهنده مياني پايتون، مي توانيد برنامه هاي دسكتاپ خود را بسازيد.

 

براي ايجاد برنامه‌هاي رابط كاربري گرافيكي (GUI) خود، همانطور كه در برنامه‌هاي وب مشاهده كرديد، نيازي به يادگيري هيچ فناوري جلويي نداريد. شما مي توانيد تمام قسمت ها را با استفاده از پايتون بسازيد.

 

چارچوب هايي براي ساخت برنامه هاي دسكتاپ شما وجود دارد. PySimpleGUI يكي از آنهاست و براي يك توسعه دهنده پايتون متوسط بسيار كاربرپسند است.

 

يك چارچوب پيشرفته رابط كاربري گرافيكي مانند PyQt5 بسيار قدرتمند است، اما ممكن است منحني يادگيري تند داشته باشد.

 

نرم افزاري كه براي رابط كاربري گرافيكي دسكتاپ ايجاد مي كنيد مي تواند روي هر يك از سيستم عامل هاي ويندوز، لينوكس يا مك كار كند. تنها كاري كه بايد بعد از ايجاد پروژه انجام  Python practice projects دهيد اين است كه آن را به يك فايل اجرايي براي سيستم عامل انتخابي خود كامپايل كنيد.

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: برنامه نويسي كودكان،
موضوع:
[ ۱ اسفند ۱۴۰۲ ] [ ۰۸:۵۵:۴۴ ] [ اميد ] [ نظرات (0) ]

اگر مي‌توانستم زماني كه به‌عنوان يك مبتدي براي يادگيري پروژه هاي تمريني پايتون  پايتون تلاش مي‌كردم، يك نصيحت به خود سابقم بدهم، آن اين بود: ايجاد پروژه‌هاي پايتون بيشتر.

 

يادگيري پايتون ممكن است دشوار باشد. شما مي توانيد زماني را صرف خواندن يك كتاب درسي يا تماشاي فيلم كنيد، اما پس از آن تلاش مي كنيد تا آنچه را كه آموخته ايد عملي كنيد.

 

يا ممكن است زمان زيادي را صرف يادگيري نحو كنيد اما در نهايت خسته شويد يا انگيزه خود را از دست بدهيد. (اين اتفاق براي من افتاد. زياد).

 

براي افزايش شانس موفقيت، بايد پروژه هاي پايتون بسازيد. پروژه هاي تمريني پايتون  چرا؟ زيرا ساخت پروژه هاي سرگرم كننده يادگيري شما را سرعت مي بخشد و انگيزه را در بالاترين حد خود حفظ مي كند. اين ابزار آموزشي نهايي است.

 

در اينجا ليستي از بيش از 50 پروژه باورنكردني پايتون وجود دارد كه مي توانيد خودتان آنها را امتحان كنيد يا به عنوان الهام از آنها استفاده كنيد. پروژه هايي براي زبان آموزان مبتدي، متوسط و پيشرفته وجود دارد.

 

قبل از اينكه اولين پروژه پايتون خود را بسازيد

اگر تجربه برنامه نويسي داريد، ممكن است بتوانيد مستقيماً وارد ساخت يك پروژه شويد. با اين حال، اگر تازه شروع به كار كرده ايد، مهم است كه ابتدا اصول پايتون را ياد بگيريد (ما پايتون مبتدي خود را براي دوره وب در اينجا يا پايتون مبتدي خود را براي دوره داده در اينجا توصيه مي كنيم).

 

ايده اين است كه اصول اوليه را در اسرع وقت ياد بگيريد تا  پروژه هاي تمريني پايتون بتوانيد كارهايي را شروع كنيد كه واقعاً سرگرم كننده هستند، مانند پروژه هاي پايتون!

 

در Dataquest، تقريباً در هر دوره، پروژه‌هاي هدايت‌شده را گنجانده‌ايم. به اين ترتيب، مي توانيد بلافاصله آنچه را كه ياد مي گيريد پياده سازي كنيد. ليست كامل دوره هاي ما را اينجا ببينيد. شروع رايگان است!

 

نمونه هاي پروژه پايتون مبتدي

اكنون، اجازه دهيد به چند نمونه پروژه پايتون نگاه كنيم. ببينيد آيا مي توانيد موردي را پيدا كنيد كه علاقه شما را برانگيزد.

 

پروژه هاي پايتون هدايت شده براي كمك به ساخت نمونه كارها (توصيه مي شود):

اينها پروژه هاي هدايت شده Dataquest هستند كه براي مبتديان توصيه مي شود. آنها برنامه درسي مورد نياز براي تكميل پروژه را همراه با ساختار در صورت گير افتادن ارائه مي دهند.

 

پيوندهاي زير شما را به دوره اي مي برد كه شامل پروژه  پروژه هاي تمريني پايتون مورد نظر شما است. امروز به صورت رايگان ثبت نام كنيد!

 

ساخت يك بازي تعاملي – در اين پروژه هدايت‌شده، از مفاهيم پايه پايتون براي ايجاد يك بازي حدس كلمه كاربردي و تعاملي استفاده خواهيد كرد.

 

ساخت اپليكيشن سفارش غذا – با استفاده از پايتون يك برنامه كاربردي و تعاملي سفارش غذا ايجاد كنيد.

 

نمايه هاي برنامه سودآور براي فروشگاه App و Google Play Markets - در اين پروژه هدايت شده، شما به عنوان يك تحليلگر داده براي شركتي كار خواهيد كرد كه برنامه هاي تلفن همراه را مي سازد. شما از پايتون براي ارائه ارزش از طريق تجزيه و تحليل داده هاي عملي استفاده خواهيد كرد.

 

كاوش در پست‌هاي خبري هكر - با مجموعه داده‌هاي ا پروژه هاي تمريني پايتون رسالي به Hacker News، يك سايت فناوري محبوب، كار كنيد.

 

كاوش در داده‌هاي فروش خودرو eBay - از Python براي كار با مجموعه داده‌هاي خراشيده شده از خودروهاي دست دوم از eBay Kleinanzeigen، بخش طبقه‌بندي شده در وب‌سايت eBay آلمان استفاده كنيد.

 

يافتن نشانگرهاي ترافيك سنگين در I-94 — بررسي كنيد كه چگونه با استفاده از عملكرد ترسيم پانداها همراه با رابط نوت بوك Jupyter به ما امكان مي دهد داده ها را به سرعت با استفاده از تجسم ها كاوش كنيم.

 

تجسم داده‌هاي داستان سرايي بر اساس نرخ مبادله - با استفاده از برنامه نويسي نوجوانان  يك يا چند شرط، به سرعت چندين طرح زيرمجموعه ايجاد كنيد.

 

بررسي هاي خروج كاركنان را تميز و تجزيه و تحليل كنيد - با نظرسنجي هاي خروج از كارمندان وزارت آموزش در كوئينزلند، استراليا كار كنيد. نقش يك تحليلگر داده را بازي كنيد و وانمود كنيد كه ذينفعان به سوالات مهم داده پاسخ مي خواهند.

 

بررسي جنگ ستارگان - در اين پروژه، شما با Jupyter Notebook براي تجزيه و تحليل داده هاي فيلم هاي جنگ ستارگان كار خواهيد كرد.

 

تجزيه و تحليل داده‌هاي دبيرستان نيويورك - با استفاده ا پروژه هاي تمريني پايتون ز نمودارها و نقشه‌هاي پراكنده، عملكرد SAT جمعيت‌شناسي مختلف را كشف كنيد.

 

پيش‌بيني آب و هوا با استفاده از يادگيري ماشيني - نحوه آماده‌سازي داده‌ها براي يادگيري ماشيني، كار با داده‌هاي سري زماني، اندازه‌گيري خطا و بهبود عملكرد مدل خود را بياموزيد.

 

پيش‌بيني قيمت خودرو — گردش كار يادگيري ماشين را با استفاده از k-نزديك‌ترين همسايه‌ها براي پيش‌بيني قيمت خودرو تمرين كنيد.

 

ايده هاي سرگرم كننده پروژه پايتون براي ايجاد مهارت هاي داده:

ميزان پولي كه در آمازون خرج كرده‌ايد را بيابيد – با اين آموزش سطح مبتدي، عادت‌هاي خرج كردن خود را كشف كنيد!

 

داده هاي Netflix خود را تجزيه و تحليل كنيد - يكي ديگر از آموزش هاي مبتدي تا متوسط كه به شما كمك مي كند با مجموعه داده شخصي خود كار كنيد.

 

عادات پست شخصي خود را در فيس بوك تجزيه و تحليل كنيد -  پروژه هاي تمريني پايتون آيا زمان زيادي را صرف ارسال پست در فيس بوك مي كنيد؟ اعداد دروغ نمي گويند، و شما مي توانيد آنها را در اين پروژه داده پايتون مبتدي تا متوسط پيدا كنيد.

 

تجزيه و تحليل داده هاي نظرسنجي – اين راهنما به شما نشان مي دهد كه چگونه پايتون را راه اندازي كنيد و چگونه داده هاي نظرسنجي را از هر مجموعه داده اي فيلتر كنيد (يا فقط از داده هاي نمونه لينك شده در مقاله استفاده كنيد).

 

پروژه‌هاي هدايت‌شده Dataquest - اين پروژه‌هاي هدايت‌شده شما را در ساخت پروژه‌هاي داده‌هاي دنياي واقعي با پيچيدگي فزاينده همراه با پيشنهادهايي براي نحوه گسترش هر پروژه راهنمايي مي‌كنند.

 

همه چيز را تجزيه و تحليل كنيد - مجموعه داده رايگاني را كه به شما علاقه مند است برداريد و شروع به جستجو كنيد! اگر گير كرده‌ايد يا مطمئن نيستيد از كجا شروع كنيد، د Python practice projects وره‌هاي پايتون ما اينجا هستند تا به شما كمك كنند، و مي‌توانيد آنها را به صورت رايگان امتحان كنيد


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱ اسفند ۱۴۰۲ ] [ ۰۷:۴۹:۳۹ ] [ اميد ] [ نظرات (0) ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ][ ۱۹ ][ ۲۰ ][ ۲۱ ][ ۲۲ ][ ۲۳ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : ---
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی